mitt i veckan

har det hunnit bli sen sist.
 
Vi tog oss hem med flyget. Tur hade vi. Eller skicklighet, snabba fötter och vassa armbågar. Vi fick biljetter till kl 5 planet i stället för kl 3. Så vi tog oss hem - även om det också var försenat och bilen var väldigt översnöad när vi kom tillbaks till Umstan. Men hem kom vi - nöjda, trötta och glada. Det var tydligen inte alla som hade sån tur.

Måndag var skolorna stängda så alla tre fina barn var hemma och skötte  om varandra. Lilla K mådde inte så bra, hade fått med sig nån Stockholmsbacill som gav lite magbakterier och lite feber. Så hon var hemma även igår. Det var jag med. Hann julbaka lite och vara på utvecklingssamtal. Fyra sorters kakor och lussebullar. Men syltkakorna gräddade maken och de var lite bleka. Men vi hinner baka mer. Samtalet för mellanK var bra. Han sköter sig - oftast!
MellanK har hunnit vara och kolla upp sitt knä - det blir bättre, han får börja ha belastning så länge det inte gör ont. Skönt - han klättrar på väggarna snart över sin träningsbrist.
StorK har idag varit och fått hjälp med ryggen. Några låsningar var kvar som retade. Så han håller sig också lite lugn en dag eller två till.
Jag har fått hjälp med min fot. Nu är det upp till mig själv. Att träna till det lite!
Ont i armbågen har jag dock fortfarande. Men zon är bra.
Pappan i familjen har fått remiss till Lycksele och "ska ta ut nå knölar ur näsan se han kan andas  när vi hånglas."
Skönt - eller ??? 
Och Sivan som haltat sen helgen då hon fick vara på rådjursdrev - håller på att halta mindre.
Snart kanske hela familjen kan röra på sig och vara som vanligt. Hoppas vi.

Nu är det middag - sen blir det lite träning för de av oss som klarar av det. Ikväll blir det läxläsning och mys med La Familia.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0