Update only 4 U

Jepp ! Ni ser att det hänt en del !
Storkillen tog bussen hem på torsdagförmiddag för att på fredag tillsammans med en kompis ge sig iväg upp på blaikfjället och fiska. Fina fiskar fick de och De letade reda på en koja som jag aldrig skulle hitta till själv och sov över där. Jag är imponerad av killarna som tar sig för såna saker alldeles själv!
Vi andra stannade kvar till på fredag då vi drog hemöver och beställde surströmming av min fina mams !
Skönt att vara hemma !!! På lördag packade maken och mellanK säcken och tog sig ut på samma ställe som storK för att fiska ! Fina fiskar fick de med! Sen sov de alla borta i jaktkojan där de även tog itu med den årliga urstädningen inför kommande jaktdagar.
Jag och lilla K var hemma och pysslade på i massor ! Man får lite uppfräscharsug när man kommer hem. Så här har det hänt en del under gårdagen och dagen. Hyllor, ommöblering, tavlor - ja lite av varje.
 
Vi blev bjudna på kräftkalas igårkväll. Lilla K kom på att det var gott med kräftor - lite svårt att skala bara.
Mitt i natten när Sivan kom på att hon skulle ut, fick jag ont i ryggen så det har varit lite sparlåga idag.
Värktabletter är bra !
Storkillen kom hem i farfars Hellyhansenlångkalsonger, pappans utslitna jaktjacka och mössan på trekvart, snorandes och hostandes. Förkyld efter helgens bravader. Så han går också på sparlåga.

MellanK hade inte bara fiskat. Det hade diskuterats politik, så nu vet han minsann vad centern står för.
De säljer ut korna -( vattenfall) för en engångssumma - fast man kan tjäna mer på att ha kvar korna och sälja mjölken ( elen)... Jordens utläggning fick jag mig till livs - kan ju vara bra att ha inför valet...

Kvällen har tillbringats - en stund på skjutbanan (välbehövligt - skoj) med vänner som sen följde med hem på fika. Najs med en stunds surr !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0