aj aj aj

Helgen har flygit iväg - förberedelser inför älgjakten gör att maken har så många projekt på olika ställen, och att vi ska fixa och dona här hemma med inför höstens stora händelse så det känns som tiden inte riktigt räcker till.
Jag vet hur det är - pang - så är hösten slut... men men det är bara att tuta och köra.

Igår bakade vi lappkakun - Gahkku - efter ett recept jag hittat på nätet. Gick väl sisådär, god smak men inte så fina bröd, men huvudsaken är väl att de går att äta. Man får väl blunda om man misstycker.
Smeten är ju riktigt lös så det går inte att kavla ut bröden utan jag fick platta ut dem med en slev. Och sen använde vi den norska hällen vi har. Det är rätt kul. Och nu är det gjort i alla fall.

Hann med flera trevliga besök under helgen, vildsvinsNicklas kom upp i lördags så honom har vi hunnit träffa.
Och surra jakt då förstås. Men även andra mysingar var förbi och fikade.

Sandsele på kvällen trots att jag inte kände mig så jättepigg. Men trevligt var det ! Megatrevligt. Surra runt med folk - för det kan jag när jag vill- definitivt Surra.
Dagen idag - har varit AP-tung, skyller på att jag inte kände mig kry, men gårdagen gjorde sitt till apselut. Ont i magen har jag kvar. Så det räcker. AJ.

Förstår inte vad som blivit i vår familj - men ingen mår riktigt bra, host och krax.nu. Storkillen sa ikväll att vi "måste ta det lugnt i veckan så vi är friska när jakten startar!" Jo jo - vi får väl se. Men lite träning tänkte vi prova oss på i veckan. Vi får väl se...

Jag är less på skitsnack och skitstövlar.
De tar energi. Så jag tänker inte orka bry mig. Ta ingen skit.
Jag gillar inte heller lögner. Inte alls.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0