gapar och pratar

Härliga lördag ! Vaknade kl 7.15 då maken skulle till skogen för att hämta hem gårdagens stora älg.
Men jag läste en stund och somnade om bredvid lilla K som sovsnusade så gott !

Sen drog Jag, Sivan och lilla K till skogs, jag drog ett spår med en älgklöv och vi gick en promenad medans spåret gottade till sig.
Jag kan inte sånt där men vi provade i alla fall - ca 45 minuter senare gick vi dit m Sivan och hon tog spåret klockrent TJOHOOO !!!
Men jag vill lära mig mer om hur man bör gå tillväga samt införskaffa klädnypor och binda plastband på för att nypa fast där man gått, jag hann ju glömma var jag startat.
Fick ett mail att Sivans kullsyster skällt rådjur i 20 minuter, men det är ju lite svårt för oss här när vi har dåligt med rådjur. Men det kommer !

Sen drog älsklingsungarna och jag ner på Akkan där det var massor med happenings, Årets Vildman kröntes, det blev då Krister Ohlsson ( Balticgruppen)och Roger Pontare ( min favorit ) sjöng lite , sen var det även lokala förmågor som uppträdde.
Det var chokladprovning, man kunde köpa lotter och vinna en av 5 platser i juryn på chokladprovningen tillsammans med Björn Ferry, Heidi Andersson och Gunilla Lundgren ( kommunalråd)
Jag fick överta vännens lotter som fick bråttom på affären, och gissa vad ! Hon vann- vännen alltså, så jag fick vackert kliva upp på scen och placera mig i stolen.
När jag sitter där, tar första chokladbiten i munnen och tittar ut över publiken fastnar mina ögon på mellanKillen, som sitter och flinar åt mig - då går det upp för mig ....
VI HAR JU INGÅTT GODISLÖFTE TILLSAMMANS - och här sitter jag och tuggar choklad.
Vad göra, jag kunde ju inte direkt spotta ut den inför publiken så det var bara att tugga på och - ja det var gott Mörk god choklad !
Men påsen med chokladkakorna man fick som tack för hjälpen den fick vännen själv.
Nu fortsätter godislöftet- tycker jag, MellanK tycker att vi har brutit det så vi hade jorden diskussion om det i bilen .
n det renderade i att sen när jag kom in på jobbet stog en trevlig herre där som undrade vad i all världen jag hade diskuterat i bilen ? Och med vem ? Han sa att munnen gick som en cementblandare på mig och huvudet rullade som värsta ugglevridningarna.
Ja ja - suck - det var väl säkert så ... Stackars barn - men godislöftet består!

Och nu ska vi äta god middag innan det blir en Konsert i Stensele kyrka, med favvon som sagt Roger Pontare.

I morgon blir det skogen en sväng tror jag, sen ska vi väl städa här ute och fixa och dona.

Maken har varit duktig och grävt potatis medans jag förlustade mig på samhället.
Men jag får ta igen det nån annan gång. Kanske i morgon - det får tiden utvisa !






Kommentarer
Postat av: Trevlig Herre!

Trevlig herre? Jo ja tackar;) Skämt åsido. Lycka till i skogen i morgon. Jag har hållit på lite med blodspår i sommar med unghunden. Det är mycket intressant och lärorikt. Vi brukar hänga upp mossa på grenar när vi lågger spåret så att vi ska slippa stanna och sätta upp snitslar.(klädnypor)Mossan slipper man ju ta ned sedan.

Simon.

2009-09-26 @ 20:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0