Sköna s(l)öndag

Ja i morse sov vi en stund längre än vad vi brukat göra de senaste helgerna = skönt !
Vi hade en trevligt lördag - lilla K var m kompis hela dagen, vi var ute på shoppingspaning på samhället- ska ta med barnen en sväng för det är de som är i klädnöd.
Själv fikade jag m vänner på Akkan och surrade länge.
Åkte  hem och gjorde middag innan vi drog på runda- födelsedag i Stensele.

Hann åka förbi och surra på annat ställe också innan vi landade i soffan i tron att Lördagskvällen var till ända- då dök det upp tre grabbar i sina bästa år ?! som surrade lite jakt och lade upp taktiken inför dagens runda.
Nu var det ju bara storK som skulle ut men det är ju nog så viktigt !

Idag har jag än så länge hunnit stuva runt lite med dammsugaren och halvplocka lite- tycker i o f s att jag gör inte mycket annat " surläpp "

Snart blir det bio m lilla K.

Ibland blir jag fascinerad av det liv folk lever runt omkring mig- jag är glad att jag har det som jag har det - jag uppskattar mitt.
Det hoppas jag att andra runtomkring mig också gör för vi har det rätt bra de flesta av oss.
Och kanske inte ska klaga så mycket.
Nu tycker jag i o f sig att det är tillåtet att klaga ibland för det ska gå upp och ner. Men det kan inte bara vara svackor jämt och ifall det är så- kanske man bör titta över sig och sitt.
Hur man själv är- och inte bara lägga skulden på andra !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0