lilla K gånger 2

När vi kom på skolan i morse efter en relativt lång promenad i 2 dm sursnö såg vi att de tagit fram plastmadrasserna och åkte i backen.
Då sa lilla K längtansfullt sådär ... " Åhhhhh jag skulle ha tagit skidorna med mig..."
Snart kommer de fram !
Jag måste köpa mig nya som passar på mig, så vi kan åka i vinter.

Sen när jag hämtat lilla K och vi var på väg in på affären så sa hon;Mamma finns det verkligen Tusenlappar ??? 
Jo sa jag det gör det.
Meeeeen kan inte jag få en - jag har ju ingen !? 
Men sa jag - vad ska du med den till då ? 
Bara ha den i börsen! blev svaret.
När jag då svarade nekande att så stora pengar har man inte bara i börsen utan de sätter man in på banken.
Svarade lilla K - Men kan jag inte få en femhundralapp då ? 
Jag har ingen sån heller ???

Jaaa jag skulle också vilja ha en eller två tusenlappar i börsen bara så där :0) 

Träffade en gammal vän på jobbet idag - var så roligt att träffa henne ! 

Sen var jag ute m Sivan - inga lagda spår blev det - men hon fick spåra färskt älgspår- det gick bra fast hon tog åt fel håll, ganska långt - hur gör man då ? Ska man ta om och visa henne det rätta hållet ???

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan ju alltid kopiera en tusenlapp och femhundring som lilla k får ha i börsen.

2009-10-08 @ 07:57:38
Postat av: ÅM

ja det hade ju inte varit fel å ha lite sånna i börsen, som bara ligger där =)

2009-10-08 @ 09:11:38
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0