Jo nu är tisdagen över

Tack för kommentarerna ! Det värmer !

Mammsen är inte kry- kram på dig, och sköt om dig !
Sen håller jag alla tummarna för att trillingarna stannar i magen minst två veckor till - skulle vara skönt om de inte kom alldeles för tidigt !
Och att den familjen får må fortsatt bra !!!
Har varit och fått hjälp med ryggen idag - skönt men det är ömt- speciellt efter en boxing där hjärtat och hjärnan ville mer än kroppen... men men nya tag nästa gång !

Sen hoppas jag att jag får ro några projekt i land i morgon !

Skulle ju berätta om Storkillen som var ute med en av våra jaktkompisar i söndags.
De här killarna ( StorK och kompisen ) har följts åt på många jaktäventyr och jag är så glad att storkillen får följa med där, han har det  väldigt bra ! Och trivs ! Tack för det !
I alla fall så vill ju gärna StorK gå själv om det finns möjlighet, om mamman ( jag) kan och villfölja med så går det bra, jag agerar ju egentligen bara skytt och sällskap.
Det är storK som styr !

Men nu var jag ute med Sivan och kollade lite spår- letade rådjursstek m a o.

Så storK går själv med Essohunden och jaktkamraten med en annan. StorK har restriktioner att - om du får  upp nåt - då ringer du så kommer jag och så tar vi den !!!
Det är inte lätt att som jägare inte få bära vapen ! Men storK vill ha det så här!
Så ringer storK och undrar om jag kan komma när jag är klar där vi är hunden har varit borta länge och gått över blå vägen vid " Verners kroken" - och eftersom  vi är i stort sett klara så ger vi oss iväg uppöver landet plockar upp storK och åker för att leta Essohunden.
När vi åker förbi jaktkompisens bil så är Essohunden där i närheten ?! Han kommer ut till oss, så storK säger " Du får skjutsa oss så tar jag om och går in igen - jag tar honom på golvet i framsätet !
Okej säger jag - intet ont anande, väntar medans storK stoppar in hunden i bilen och ska precis sätta sig själv.
Då lutar han sig framåt och rynkar på näsan - utbrister ett " Åh fy F-n"
I samma ögonblick känner jag detsamma- hunden har rullat sig i skit ... fatta hur han luktar.
Och hur det luktar i bilen sen jag skickat ut dem.
StorK fick gå till Buktestjärn och kasta i hunden i vattnet.
Han var inte nådigt lite arg kan jag säga.
Han skulle skriva "ett brev till de som tar hit såna där bärplockarturkar " ( tror inte han vet vad han sa för han var väldigt arg ) " de måste lära dem hur man gör när man skiter i skogen!"
Ja han var inte nådig i orden !

Och inte blev det nån älg den dagen!
Men nya försök väntar till helgen ! Om vi alla är friska och krya !


Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tror det är något speciellt med Jämthundar och bajs. Våra har oxå förmågan att leta åt det. Borde stå i allemansrätten - GÖM BAJSET VÄL

2009-10-21 @ 11:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0