Oförutsägbar

Ja det blir inte alltid som man tänkt sig, jag är glad att jag jobbat på att inte låta livet hänga upp sig på att saker och ting ska vara på ett visst vis eller att det måste gå enligt en viss planering utan att jag är förberedd på att mitt liv kan ta oväntade vändingar.
Alla är inte bekväma eller välkomna men jag försöker lära mig att hantera oförutsedda händelser.
Förut var det katastrof och jordens undergång om planer blev ändrade i sista stund - så är det inte idag.
Det finns en människa som hjälpt mig att komma en bit på vägen. Det är jag glad för !

Vår helg som skulle bestå av lite mys med min mamms och hockey på flera håll har nu avslutats hemma i soffan/ sängen ett dygn förtid - vi är hemma hela familjen.

Storkillen fick skjuts i morse till Vindeln, han var inte riktigt kry men eftersom han har astma som ställer till det ibland så tänkte vi att han skulle prova.
Ddet visade sig att han fick feber i eftermiddag så han åkte hem med en kompis pappa - tack för hjälpen !!! Tack jättemycket ! Jag stod ju nämligen på ishallen i Umeå ( lite lyxig ishall med alltid öppen kiosk och LEKRUM MED TV OCH VIDEO där det var fönster ut till bägge hallarna  !!!! ) Där hade mellanK´s lag två matcher idag , de vann båda matcherna - jag är imponerad av främst den senare matchen, de spelade jättebra !!! Skoj att se för jag trodde faktiskt ärligt att de inte skulle klara det laget !

När vi om hem 21.15 ca (tröttsamt att köra men det gick bra ) så är storkillen inte alls pigg, hostar tills han kräks och feber så vi får se var det här barkar, ångrar nästan att han inte tog sprutan i torsdags precis som jag gjorde, men jag tänkte att han skulle få göra den här träningshelgen utan ont i armen... kanske feltänkt av mig ...
Lilla K som sov sista timmen har bara krupit i säng och somnat - tur för hon har ridlekis och Filal Joy i morgon.

Jag tänker se filmen som är på fyran - om jag orkar !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0