hockey igen

på tv just nu - och det går inte bra för Sverige... uj uj uj och mot Finland är det .

Sjuklingarna här hemma faller som käglor, storkillen har legat hela dagen - inte pigg med hosta och feber.
MellanKillen klagade på huvudvärk i morse så vi tvingade honom att vara hemma från ishallen dit han tänkt sig för lite skridskoåkning - vilket visade sig vara bra - nu liggerhan nerbäddad i soffan med 38.7 i feber.
Lilla K klagade också på huvudvärk i morse men jag ignorerade henne och sa att hon jämt har ont i skallen - vi åkte på ridlekis och hon red och hade skoj- tills hon på slutet slog läppen.
När vi åkte hem grät hon över huvudvärk och hon frös så hon skakade - 38 graders feber - då,  nu är det mer ! 
Så summan av kardemumman är att det börjar likna sjukhus här hemma - jag känner mig inte riktigt hundra heller ...

Nu har vi ätit taco´s de som orkat, vi ser på film och  myser med tända ljus.
Jag har hällt upp en liten whiskey och hoppas mota förkylningen.

Jag tänder ett extra ljus för min fina pappa idag- åh vad såna här dagar är - fyllda med saknad och längtan.
Men så länge han lever i mitt minne så finns han kvar och lämnar kvar spår efter sig ...


Kommentarer
Postat av: Sanna

Nu fick du mig att bli lite blöt i ögat...

2009-11-09 @ 08:58:50
Postat av: Kicki Viklund

Jag minns honom väl med goda minnen från glad barndom :-)

2009-11-12 @ 07:17:27
URL: http://kixvix.blogg.se/
Postat av: Kicki Viklund

Har skåpen kommit till dig och är på platsf örresten ?

2009-11-12 @ 07:17:59
URL: http://kixvix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0