fadäser ?!

Glömde nog nämna angående gårdagen att lilla Sivan ställde till lite rabalder- Hon låg bakom soffan och kom på nåt sätt åt en elkontakt ( slickade ? Vickade på kontakten? vet inte vad ?) så en propp for.
Hon tjöt till så nåt hände men det gick bra för henne och proppen åtgärdade vi med.
Allt var frid och fröjd - trodde vi - i morse när jag klev upp var det väldigt kallt inomhus, men ja jag tänkte inte på det utan jag skulle duscha, ja då fanns inget varmvatten, då hade värmepannan lagt av i strömavbrottet, så fick jag på med den.
Medans jag väntade på varmt vatten skulle jag starta bilen för att den skulle bli varm tills vi skulle på - isladan ( förstås). Vad tror ni jag gör då ? Jo jag rycker sönder dörrhandtaget på Nissanbilen som frusit ihop...
Lagen om alltings-ni-vet-vad... allt händer då maken inte är hemma.

Meeeeeen nu är han hemma och det är frid och fröjd!

Storkillen spelade hockeymatch idag, första förlusten för året i en mycket spännande match.
Storkillen skulle tackla två!? killar som jagade puck, det var två störstkillar i motståndarlaget. Han fick omkull de båda två, men hamnade själv på isen i plågor.
Hasade sig in i spelarbåset där han togs om hand, de höll honom under armarna runt bröstet för att han skulle få luft, jag såg hur de la honom i spelargången bakom, så min tanke var att - nu är det färdigspelat.
Men icke, nästa byte var han ute igen.
När han kom ut efter matchen färdigduschad och röd om kinderna, säger han - SÅG DU MORSAN - JAG PROPPA DEM !!!
Jag skulle nog säga att han åkte på en själv !

Jag såg sista delen på Stieg Larson trilogin ikväll, luftslottet som sprängdes.
Helt okej - även om det som alltid inte är som i boken !

Nu ska jag isäng - i morgon blir det en ny dag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0