Tack tack tack

Snälla ni för gratulationerna ! Känns som jag skulle fyllt jämt men det är 730 dagar kvar tills det är dax !
Och Grattis till dig Ulf du fyller också idag det vet jag , hoppas du fått tårta och blivit hågkommen - men det gissar jag nog!
Vet också av att det finns en 40-åring idag - Grattis på dig U G Hoppas din dag varit lika bra som min - d.v.s lugn och skön ;-9
Sen finns nån "Sopis" som fyller - yngre än jag grattis på dig med - du brukar inte läsa men din mamma och din fru så de kan väl hälsa dig !

Jag gick iväg tidigt i morse på jobbet eftersom de två yngre förmågorna var lediga från skolan p.g av reflexionsdag så tänkte jag hinna jobba en stund i a f .
Det gick bra , mellanK kom och gjorde ett litet ryck hos oss och lilla K kom och satt en stund så jag kunde jobba till lunch i a f. Då åkte vi iväg ut på Akkan och tog en lunch m två av mina  finaste vänner !
På eftermiddagen mutade jag lilla K att hon skulle cykla medans jag gick ner t Stensele för att hämta min cykel som var kvar där sen två veckor, hon skulle få en slush hos kollegan på andra sidan samhället.
Gick bra hon trampade för glatta livet , jag stavade mig fram.
Hennes cykel är inte stor och däcken är små så hon fick trampa rejält, tur hon är duktig stumpan!
Nere i Stensele fick vi ett glas vatten lånade toan och sjöng en Ja må han leva sång ( Där var det oxå födelsedagsbarn )
Sen var det dax att trampa hem, men den motvind vi haft ner som vi trodde skulle vara medvind hemöver - ville inte som vi. Den motarbetade oss nåt så vansinnigt - vilket blåsväder!
Lilla K trampade och trampade de små hjulen runt runt... Ibland stannade hon och gick för hon var så slut på- värsta spinningpasset !
Men till slut bestämde jag att vi skulle svänga ner t Jocke´s och kolla cyklar, jag hade tänkt att det skulle kunna bli en födelsedagspresent, men maken har inte varit så pigg på iden...
Hon fick ju en ny cykel i fjol! Men vad gör man när barnen växer?
Det fanns en som passade - det var till och med så att den där mutan inte behövdes ( eller så är jag tappad bakom cykeln - den blev lite dyrare bara )  och vi fick lämna den andra cykeln !
Såååå nu fick hon födelsedagspresenten Liiiiiiiiiite tidigare !

Vad maken sa ?! Han sa " Men vad bra ! Det var ju ingenting att fundera på "

Och ikväll har jag haft främmande och fikat gott, MellanK var lite fundersam han har varit hos kompis  hela eftermiddagen ...Han sa " Jag fattar ingenting, jag har inte hängt med det har hänt så mycket idag och inte förrän halvsju ikväll fattar jag att du fyller år "

Så nu är det godnatt och i morgon är det bara 729 dagar kvar !

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Godmorgon. Räkna inte dagarna dom går nog fort ändå.

Han är för skön våran Abbe.

hälsa o krama från Mormor.

2009-05-26 @ 06:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0