Umeå

Japp, LillaK och jag har tagit oss t storstan idag.
En snabb men effektiv förmiddag på jobbet och sen åkte vi , mellanlandade på Dollars och svängde in hos min bästa moster på hennes jobb innan vi skulle på lasarettet var det tänkt ...
Men somliga saker ändras ibland, lilla Mamsen som skulle göra en mindre opereration var inte klar än så jag och lilla K tog en godmiddag på Taormina, innan vi drog ut på OBS och de affärer som fínns där, hittade lite smått, frukost f morgondagen bl annat.

Sen skulle vi in och hälsa på mormor, men ... hon var inte på avdelningen än så henne träffar vi i morgon, då vi ska se till att hon kommer hem och har det hon ska ha !

Däremot träffade jag en annan bekant som berättade en historia så jag rös, glad att se att han levde i alla fall ! Det kunde gått illa om han haft lite otur, det förklarar kanske en del saker som hänt , synd bara att han inte ville att det skulle komma ut riktigt än vad han gått igenom ... Livets trådar är sköra ibland ...

Lilla K har badat och spelat memory med "låssasMollgan" Hon vann !? Han fick bara två par !

Det har varit mycket änglar och himlenprat nu på slutet Idag på radion pratade man om att Ett pris delats ut, att det var "skrivet  i samma anda som Astrid Lindgrens böcker ", vilka för övrigt både jag och lilla K älskar !
Men då skriker lilla K lite halvförskräckt i baksätet - Vadå Astrid Lindgrens Ande ?????

Träffade en gammal "bekant" på OBS som jag inte träffat på VÄLDIGT länge. Det var skoj, samma människa som förut men bara mycket mer lik sin syster - och sin mamma ...
Undrar om jag blir det med??? Mammas hyresvärdinna kom upp , plingade på och började prata - innan hon avbröt sig och sa - Men Gud - jag trodde det var din mamma - vad  lika ni är, ni till och med pratar lika !!!

Jo jo ! 
En extra kram till min familj som jag älskar och är så tacksam för att  jag har !


Kommentarer
Postat av: Monica

Taormina... tänk i det huset bodde jag i 7 år... Samma trapphus men våningen ovanför. Funderade på om jag kunde få leverans i en korg direkt upp till min balkong..... Hoppas att maten är lika god som tidigare.

2009-03-25 @ 08:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0