ny dag i solen

Härligt härligt , solen skiner fortfarande, igår var det ju faktistk riktigt behagligt, nästan på gränsen till lite hurvigt i blåsten när vi var ute så barnen fick doppa sig på Hembygdsgården.
Jag tog med Sivan hon har som fått vara liiiiiiite på undantag i helgen, blir lätt så... men hon har nog inte mått dåligt , varmt har det varit och jag ville då för intet i världen dra med henne på marknaden bland allt folk.
Är inte så mycket för det.
Är inte så mycket för hundar på badstränder heller, kan tycka det är okej om hunden är med och sitter i skuggan nånstans och ev badar en bit bort från alla andra badande människor, men jag tycker inte om hundskit under badfilten- nu har jag hund själv så vi får väl se hur jag kan leva upp till mina egna tyckanden ...
Det är ju som bekant lätt att tycka saker om vad andra gör.

Helgen har i övrigt varit riktigt trevlig! Träffat många vänner och surrat runt med folk.
Lilla K har åkt karuseller så det stog härliga till.
Hon fick åka med storkillens snälla kompis i en karusell där hon var för liten- det var jättebra, Varken jag eller storkillen är ju några karusellåkare.

Dansgalan var skoj, åt middag hos systeryster med gamla vänner och lite nya bekantskaper !
Sen gjorde vi som vi brukar cyklade runt och sa hej på olika ställen - det är lika trevligt varje år - ( nästan )
Men som vanligt med dansgalan går det alldeles för fort- men som tur var hittade vi en "egen" toalett så vi behövde inte tillbringa kvällen i toakön, annars kan jag tycka att det ju rätt vanligt.
Och som vanligt såna här helger finns det folk som beter sig illa åt, en del fattar nog inte själva hur dumma de gör sig, andra gör sig nog dumma av den anledningen att där spriten går in där går vettet ur...

Allergin då - jodå, jag måste säga Nazaleze är bra, det fungerar inte till hundra procent när det är som värst, när vi var ute och badade och jag bloggade då fick vi åka hem efter ca förtio minuter för då blev det för mycket pollen. Men nu när det är mindre pollen i luften och jag ändå behöver mediciner så hjälper den faktiskt till  - så än en gång Tack !

Nu ska jag ta mig på jobbet, det blir nog till att jobba hela sommaren men lite kortare dagar.

Ha ha nu ska jag lägga ett öra på radion för nu hälsar de på en bekant - Bosse från direktörsstigen nånstans i en by i västerbottens inland !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0