arvidsjaur tur o retur tack!

Fyllde min bil med barn och packning och hund idag- tre killar som ska tillbringa tre nätter i myggskogarna runt Arvidsjaur, de ska tälta och fiska, skjuta i simulator, skjuta 22 lång, hagel m m bygga fällor, fiska, bada och mycket mer - även om jag tyckte det såg ut som en dytjärn där de var !
Vi hittade fram men var så tidiga så vi blev lurade att åka på andra ställen och leta om vi hamnat rätt- efter lite körande i skogen så kom vi rätt till slut, det där blir nog bra ! Flera engagerade ledare och mycket på programmet !

Jag och Sivan åkte som sagt in på Dollars och shoppade lite, sen gick ve efter strandkanten, tog lite luft och luktade på vattnet- Sivan tog ett jättesprång rakt ut i vattnet och simmade - jag blev imponerad !
Hon luktade lite och funderade, skällde lite på vågorna, men sen tog hon språnget !
Blött och svalt blev det för henne !
Det var så mycket vägarbeten inne i A-jaur så vi stannade inte kvar där- tog en sväng på Sorsele järnhandel i stället och var hemma strax efter fem...

Men jag är så fruktansvärt ledsen och irriterad så ni anar inte - det är så mycket pollen i luften och jag kan inte vara ute... jag blir jättedålig ... barnen måste duscha när de kommer in för kvällen ( det är väl i o f s bra men ...) Inga fönster eller dörrar får vara öppna, så det är tropisk värme inomhus hos oss...
Alla vill bara lägga sig ner som en blöt fläck men vädrar vi så kommer ju skiten in..
Åhhhh jag hoppas det regnar snart - ett störtregn i alla fall !

Kommentarer
Postat av: Johanna

Men huvva så jobbit för dej. Finns det inget medicinskt att göra för evigt? liksom?.

2009-06-22 @ 22:03:42
Postat av: Anonym

Hur restriktiva är de med allergisprutorna nu för tiden? Jag tyckte att de funkade klockrent... Hoppas Du hittar en lösning för det låter tokilla att ha det som Du har det just nu :§

2009-06-22 @ 23:10:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0