Tänk vad fint !

Jag har tänkt mycket de senaste dagarna på hur fint det är här uppe- jag gillar inte vindsnurrorna som ska upp på fjället bara - de strider mot min syn på att förvalta naturen - sen vet jag inte på om jag tror på det långsiktiga och miljövänliga i detta sätt att producera ström...
Jag tycker mest att det förstör naturen...

Nog om det för det jag tänkte säga är ;
Tänk om vi kunde marknadsföra och sälja vår fina natur, paketera och sälja ;
cykelturer efter cykelleder, både längs elljusspår ute i skogen efter vägar och stigar
eller vandringsleder ... alla turer som man skulle kunna lägga upp på kartor , snygga upp längs lederna och markera  ut dem , bygga vindskydd på fler ställen och sälja fiskemöjligheter efter vägen, sälja tystnaden och den friska luften som vi faktiskt har, ensamheten som man kan finna ute i naturen, ron, möjligheter att stöta på djur...
Samt att naturligtvis hålla det rent och fräscht! Ha guider, folk som har som sysselsättning att se till att det finns ved, att det inte är skräp, att folk sköter sig ...

Ja ja nog om mina funderingar...
Nu ska jag kasta mig i duschen och sen bär det iväg t systeryster för surströmmingsklämmor på löpande band ! Mums !!!

Just ja - igår cyklade jag vägen ut mot Kaskeluokt, så det var vid dammen på väg ut dit som jag stog och tog kort - vid "Gammfåra" säger maken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0