förklaring

Vet inte om jag har nån egentligen men när maken skulle hämta mig och jag skulle förklara att han behövde en släpvagn fick jag improvisera....

Vi börjar med gårdagen som var väldigt najs, vi åkte till Vilhelmina på eftermiddagen, maken, storkärleksungen, lillkärleksungen och jag , favvoSivan var naturligtvis med !
Vi kollade runt lite , en sväng på Prima Prylar , hittade inget märkvärdigt men fem pocketböcker m seriemagasinet och AgentX9 fick följa med hem  = nostalgi !
Sen var det några mindre butiker som blev besökta, samt Ica Tallen där vi införskaffade det som under kvällen skulle hamna i våra magar !
Vi drog sedermera österöver till ett ställe som heter Bäsksjö där goda vänner har stuga och där mellanK tillbringar några sommarlovsdagar! Där vankades det grillmiddag,  massor med god mat, många kompisar, hundar som ungar och mys på deras nybyggda inglasade veranda !
Sivan rejsade runt så dagen idag har hon tillbringat sovandes...

Så småningom drog vi hemöver - fortfarande utan mellankärleksungen som ville vara kvar !

Inatt/ i morse vaknade jag av en liten tjej som inte alls mådde bra, det visade sig att lite av det goda som hon ätit igår kväll ville ta fel väg ut. Urrrrk ! 
Men vi somnade om och sen vaknade vi pigga och glada .... eller glada i alla fall ! 
Löste melodikrysset m lite hjälp, sen cyklade jag på auktion !

Där köptes en stringhylla som jag länge velat ha. Sen var det mest saker för händiga - män som kvinnor, inget som jag var direkt intresserad av ... Men så till slut blev det möbeldax. 
De började med dubbelsängen som ingen var intresserad av, sen tog de de andra sakerna, till slut kom vi till skåpet, sista budet för dagen - förutom sängen som de skulle bjuda ut igen... 
Jag - som egentligen inte har så mycket plats, tänkte att - vad fasen, FEMTIO KRONOR ...Bjöd jag- för skåpet !
Ja säger han men då är det med dubbelsängen ....
Jamenvisst säger jag, absolut ! ( Med tanke på stugan där vi ska inreda ett gästrum !)
Nej nej nej - då ångrar auktionisten sig.
Ingen bjöd emot . så ett två tre. pang Och i samma veva som han slår så säger nån HUNDRA ...
Då låter auktionisten det gå om.... jag muttrar lite för jag tyckte att jag fått skåpet ! Billigt dessutom !
Jamen sa jag då säger jag HUNDRAFEMTIO kronor !
- Ingen bjöd emot så jag fick skåpet !
Börjar ringa till maken och ber att han ska komma med släpvagn...
Då det visar sig att ingen vill ha dubbelsängen fortfarande så erbjuder auktionisten och mannen som är en av ägarna  mig dubbelsängen- För hundra kronor säger auktionisten.
Aldrig sa jag - du trissade mig en hundring på skåpet så i så fall då får jag dubbelsängen på köpet !
Och - så blev det ! Alla var överens !

Nu är det bara en fråga .... Ni ska få vara smakråd...

Kommentarer
Postat av: Linda

Ha ha, vilken story! =) Jag gissar att vi ska vara smakråd på om ifall skåpet ska bli vitt eller inte? =)

2009-07-18 @ 20:07:39
Postat av: Linda

Och skåpet skulle ha varit ditt för 50, jag håller med!

2009-07-18 @ 20:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0