Idag är jag glad

Idag är jag glad över
* kommunikation ( i det här fallet mellan vuxna - föräldrar )
* kontakter
* ärlighet ?!
* snart klart m vitmålan - jag blir snöblind här hemma snart säger storK
* att jag fick se nya program på tv´n ( lite att glädjas över - ändock ;mäklarna och tävlingsprogrammet m stjärnorna ) )
* min familj
* mina vänner
* att jag fick gosa med en liten "sverre" länge länge länge - ville inte lämna tillbas honom ... det suger i mig ! vill också

Däremot gillar jag icke
* att jag inte kan gå vare sig på bio eller en annan inplanerad aktivitet i morgon kväll - men det är för en GOD sak - hoppas jag - systers födelsedag så jag räknar kallt med ett fyllt fikafat och en stor tårtbit  ( eller en slät kopp te )
* att folk ska behöva må dåligt - så dåligt så det ska gå ut över andra ...
* sjukdom och elände !!!
* massa mera men jag brukar försöka att inte irritera mig - det suger energi och det är hårdvaluta i mitt liv - därför bryr
   jag mig icke
Vilket då kan vara till nackdel för en del andra då jag - icke bryr mig- men jag är inte totalt okänslig -
bara energisparare;-) jag engagerar mig i det jag finner viktigt ;-))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0