Bragdguld

Jobb till ca 11.30 , så hade duktiga barnen plockat fram skidutrustningarna så vi bytte bara kläder Lilla K och jag så bar det av t slalombacken !
Härligt att äntligen få äntra backen på skidorna... jag tycker det är så härligt ! Lilla K och jag tog oss upp och jag var lite förmanande, sa att nu tar vi det lugnt så vi ser att du minns hur man gör. Jadå sa hon , och lovade hålla mina stavar tills vi såg om hon fixade det ...
Hon släppte efter tre sekunder satte fart nerför backen och - mindes inte hur man svängde eller stannade .... Hon skrek och grinade, jag åkte efter och skrek ; Släng dig, sätt dig, sväng SÄTT DIG SVÄNG STANNA!!!!!!!!
Men det är inte lätt med stela ben av fasa och tårarna sprutande, som tur var stod en annan pappa långt ner i backen och hann precis få tag i overallen på lilla K så hon satt sig ner och åkte ut på flacken där hon stannade ...
Jag hade hjärtat i halsgropen, såg brutna ben, armar sjukhusvistelse framför mig ... Men det gick bra.
Där skulle jag ha delat ut bragdguldet direkt ! Tack !
Sen åkte vi och hon kom ihåg efter en stund hur man gör ... lilla K´s kompis kom upp så vi åkte tillsammans - hon med snöre runt magen och jag höll i andra änden ... det gick bra, men jag lovar mina lårmuskler kommer att protestera i morgon ! Men det går framåt !

Sen hemöver med en förardörr som inte ville samma sak som jag- ibland undrar jag vad han har för yrke han som jag är gift med ??!! Bagarens barn ni vet ... Dörren ville inte gå igen ...

Sen blev det snabbmiddag på Frasses... flera till som tyckte samma sak !

StorK och kompis är på filmkväll, vi har varit runt och spanat in tapetseringsprojekt och toalettrenoveringsprojekt !
Hon är duktig frissan säger jag bara - flera dolda talanger !
Snyggt även på andra stället , systerdöttrarnas rum genomgår makeover... ska höra om jag får visa bilder sen - är så snygga tapeter !

nu är det mys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0