middag med match

Trevlig middag med påföljande match , mellanK fick vara med det äldre gänget och spela  - han var jätteglad , skoj var det att se också  " Det värsta mamma , det värsta var när jag fick en tjej från typ nian över mig, såg du det ???"
Han som fick sina öron nerfrysta under skoterturen m pappa i söndags, har haft väldans ont


Men pappan sonade sin tanklöshet idag när han överraskade sonen m en ny mössa



Inte den tjusigaste mössan jag sett - pistvaktsvarning, tänk när man var fem, hade man sån här, men den går ner över öronen i alla fall, och mellanK tänker använda den - vad jag än säger ...

Lilla K var så överväldigad när jag hämtade henne från skolan en dag - det hade varit nån och brutit upp fönstret på skolan på morgonen när barnen kom - och denne mystiske människa har lämnat ett ÄGG, ett jätteägg som förskolebarnen ska sköta om, det hade följt med en lapp där det stod " Ta hand om ägget, håll det varmt och vänd det två gånger"  Så lilla K som var veckans hjälpreda fick uppgift att se till att ägget vändes två gånger / dag, hon tog uppgiften på stort allvar, men när det började talas om hur de skulle göra under helgen lämnade jag en protest, Vem vet vad som döljer sig i det ägget , jag skulle inte vilja att det kläcktes hemma hos oss !!! Fröknarna skulle ta helgvändningarna !



Lilla K påpekade en dag när vi stog och kramades och hon fic syn på oss båda i spegeln , att "Mamma du har mycket mörkare färg än jag har i ansiktet "
Vi var tvungna att fota och se skillnaden !


Mys på er i stugorna !!!


Kommentarer
Postat av: Elias mamma

Vet allt va ägget innehåller o jag kan säga att de är ingen kyckling:) Mys tbx:)

2009-02-05 @ 08:50:00
Postat av: ÅM

Min stora kille har också ett ägg på skolan att ta hand om. Spännande värre, jag tippade på en dinosaurie... Fick till savr av honom att dom faktiskt inte finns längre. Men visst vore det fränt med en liten brontosaurius ;o)

2009-02-05 @ 15:45:35
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0