lillMamma

Lilla K brukar kunna få hjälp av storK på morgonen när vi ska iväg och hon har svårt med kläddelar. T. ex halsdukar ska knytas, sockor som ska stoppas in och handskar som ska dras utanpå...
Oftast är storK klar först medans  jag springer omkring halvklädd och jagar frukt till lillaK´s rygga, sockan som ligger under rumssoffan, stoppar in frukosten i kylen, kammar håret och borstar tänderna samtidigt som jag förhör mellanK på läxan - typ.
I morse stog lilla K framför storK och fick hjälp- då börjar hon slita och dra i storK´s dragkedja ( han är som sin far - halvklädd för han fryser inte - så han drar inte upp dragkedjan på jackan hela vägen )
Så trätter hon och gnager ( förstår inte men jag känner igen hela harangen )
"Du är så bar runt halsen - du måste dra upp dragkedjan - eller så tar du på dig en halsduk, du blir ju sjuk !!!"

När vi  sen är på väg till skolan och ska lämna StorK så går en kille efter vägen i bara en tunn långärmad t-shirt - jag säger " Vem är det där, som är utan jacka "
StorK som vet vem det är talar om namnet , så säger MellanK i baksätet " Undrar varför han inte har nån jacka "
" Nej"  kommer det blixtsnabbt en replik från bilkudden bredvid " Han hade ingen mamma hemma som sa åt honom !"

Lilla K går under täcknamnet lillpolisen hos sina bröder !


Kommentarer
Postat av: Lina

Hihihi, Lilla K:s alla uttalanden förgyller mina dagar emellanåt! :-)

2009-02-23 @ 10:54:50
URL: http://anill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0