Strålande jul

Härliga sköna underbara jul !

Har varit en skön dag idag,  igår också ! Mor kom med bussen - äntligen vi fixade och donade hela dagen.
Men i lugn och ro. Min julstress håller på att växa bort. Jag håller nog på att lära mig att det nog blir jul i alla fall. Och att det finns det som är mycket värre än om det saknas nåt på julbordet !

Vi åkte till kyrkogården igårkväll och strosade runt, tände ljus och njöt av friden. Men tänkte samtidigt på alla de som fattas oss - nåt oerhört! I år är det mer än vanligt tankar på de som lämnat oss alldeles för tidigt och där familjer får fira första julen utan en älskad nära ... Saknad nåt oerhört ...
Jag tänker på er!

I morse fick vi sova länge och sen blev det en lång kall promenad med Sivan.
Men skönt !
En snabbvisit hos min F som kommit hem. Skönt att ses Men det är inte bra...

Julaftonsfika hos systeryster som vanligt med julklappsöppning. Mys.
Sen middag här hemma m familjen.
Tomtar kom det två stycken - efter varandra - jättefina !!!
Och många fina klappar fick vi - precis vad vi behövde, förstår inte att det kan bli så rätt !

Nu ska vi ta det lugnt och ha det skönt tills det blir dax att gå på de senaste årens tradition, midnattsmässa i kåtakyrkan.

Ha det gott allihopa ! Ta vara på varandra och njut av ögonblick som aldrig kommer åter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0