luciatåg

Dagen i dag startade otroligt bra- jag fick äran att se ett Luciatåg med finast lucian i år - hittills
klass 5 hade i uppdrag att Lussa för sina skolkompisar och föräldrar.
Det var ett ruskigt fint tåg - har nog aldrig ett en ren i luciatåget - en fin ren !
Sen var tomte/pepparkaksgubbarna/stalledrängarna ( tre stycken som varvade mellan de tre uppdragen ) Ruskigt roliga ! Jag skrattade så jag grät åt pepparkaksgubberapen med beatbox!
Talanger finns det i den årskursen - flera stycken! Instrumentalister och sångare.

Sen var jag hejarklack och åskådare på A-lagshcokeyn i går - dit skulle vi behöva en trumma och fler som hejar.
Men trevligt var det fast Storuman förlorade mot Lycksele lite orättvist med 4-2.

Sen fick jag dagens citat därifrån - Nån skön böna som sa så här ;
Vi kvinnor vi har ju ett sjätte sinne - medans karlarna bara har sex-i-sinne !

Have a najs frajdaj och så hörs vi ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0