Lite off

Känns det som , jag har inte ork... känner mig så slut på ända långt in i hjärtat, långt in i bröstbenet ...
Men jag gnuggar på - ikväll har jag fått hämta lite krafter vi har haft en hemmakväll- klätt granen, pyntat lite, handlat lite stökat lite - i lugn och ro om ni förstår vad jag menar.
Jag har varit förkyld och krasslig i helgen - och sen allt som varit runt omkring har gjort mig lite trött - eller ska jag vara ärlig - mycket trött, så där att jag känner mig nästan folkskygg och inte riktigt orkar prata med nån.
Nästan lite gråtfärdignärsomhelsttrött.

Men det går över- en sån här kväll så känns det lite bättre.

Jag försökte ta mig på en långtur med Sivan - vi tog oss inte så långt som jag tänkt, men frisk luft fick vi i alla fall.
Och så provade vi nya draglinan, jättebra fungerar det. Nu behöver vi kanske inte träna in det där kommandot för " lägg-inte-kopplet-under-min-skida-det-tjorvar-så-hemskt!" För den här linan har expander i sig, Perfekt.
Däremot måste vi träna " Du-kan-inte-hälsa-på-alla-för-då-tjorvar-vi-in-oss!" Kommandot.
Men det ger sig väl. Än lever pepparkakshuset, däremot måste vi lära oss att stänga dörrarna till ungarnas rum för det finns massa skoj att gnaga på där, lilla K´s Pet Shop´s samling är ganska god och decimerad till antalet av pepparkakshunden.

Min F mår inte så bra - men jag hoppas på att det ska bli lite lugnare för h#n.
Det gnager. Men vad göra- jag är- precis som alla andra runt omkring .

I morgon blir det Lycksele med familjen, vi ska trängas med andra julklappsshoppande människor- men vi har inte så lång lista så det ska nog gå !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0