Heldag i stan

Eller not - sorry Linda att jag inte ringde, men det blev verkligen inte som jag önskat och tänkt mig.
Vi tog oss iväg först vid 11 tiden i snörök och kyla med 4 femtedelar av familjen.
Lunchade på lappkåtan i Lycksele så vi var framme och skulle försöka parkera i ett av snö och folk belamrat Umeå först vid tvåtiden. Vi började med intersport där det var KAOS ...
Men vi tog oss in till slut och killarna fick shoppa det de behövde.
Sen tog vi oss ut på COOP Forum området och strosade runt där i kanske två timmar sammanlagt.
Som tur var så hade vi nyckeln till mamsen så vi fick laga mat där, samt plocka med oss lite prylar som hon ville ha hem.
Lite shopping med andra ord - kändes inte roligt att trängas med allt det folket samt att man har tre personer av det manliga släktet med som flåsar en i nacken så fort det är affärer som de inte finner nåt intresse i att vistas i.

Matchen som storkillen skulle spela började kl 19.45 i Sky Com Arena- B-hallen - dock så var INGEN kiosk öppen, inte en korv inte något fanns att köpa , jo förresten, kaffe ur en automat som till slut bara serverade ljummet vatten i pappmugg... NAJS ??? NOT
(Vi har en bra ishall här hemma i Storuman det ska ni veta- med bra organisation runt omkring!
En trevlig förening med många driftiga människor - många som vill och drar mycket ! )
Hemfärd kl 22 så när klockan var 01 ungefär var vi hemma, storkillen kom hem med bussen kl 02
Jo förresten - de vann  ! Skoj !

Och jag har ont - i ryggen och baksidan... men det ger väl med sig- skulle vilja ut och åka lite skidor och promenera lite så det ger med sig, fast just nu så är det -28 grader kallt så jag håller mig inne ...
På jobbet !!!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Man kan ju undra vad dom prioriterar. När Löven spelar sina matcher sälj det ju fika, kaffe, snack, korv... ja allt möjligt. Ska de va så svårt att ordna till alla andra också... Tacka vet vi ju Storuman. Där är de alltid ordning och glada människor som säljer korven=) kul att ni vann iaf=)

2009-12-30 @ 22:43:39
URL: http://linneagoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0