Framtiden ...

Lilla K är inte en liten flicka längre nu - hon är en stor flicka ! Så nu vill hon städa ut och göra om på sitt rum och bara ha storflicksgrejer, för hon ÄR faktiskt en stor flicka nu!
Det talade hon om för mig en dag, väldigt allvarligt!
Och stora flickor har minsann inga gosedjur på sitt rum - eller kanske två stycken.

Så idag när vi kom hem från hockeyladan så låg hon på köksgolvet med Sivan och mysade.
Samtidigt klagade hon bittert över att hon inte visste vad hon skulle bli när hon blir stor...
Det var så svårt, hon visste inte alls vad hon skulle gå för skola...
- Nej men, sa jag, det är ju svårt. Det är ju många år kvar innan du behöver bestämma dig för vad du vill bli, det behöver du inte bestämma nu !!!
Fråga Storebror ska du få höra - han har säkert inte heller bestämt sig för vad han vill bli !
- Nej men jag vet - han ska ju bli pensionär! Svarade lilla K bestämt !!!

Båda killarna vann sina matcher idag. MellanK spelade två stycken i Umeå och storkillen en hemma.
Han hade drömt mardrömmar - tror det är gårdagens match som spökade, han hade drömt att det bara kom stora spelare till dagens match.

Ikväll har jag ätit god middag med god vän, sen har jag bakat en sorts kakor, så lite bakning har det blivit !
I morgon är det en ny dag- jobb och annat skoj !

Kommentarer
Postat av: Linnéa

haha.. ja va kan man säga om barn?=) Dom e ju roliga=)

2009-12-08 @ 07:47:29
URL: http://linnetgoes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0