22/12

Ja shopping i Lycksele- blev väl sådär - ska ut på storumansamhället idag för jag känner mig inte klar- och inte nöjd med det jag hittade igår.
Och inte blev det att träffa F på lasarettet. Men h*n kommer hem i dag !

Och mamsen som skulle komma ???? Hon missade att det var en fredagsbuss som inte går på tisdagar som hon tänkte åka med så - jag hoppas hon kommer idag - om vi har tur ! ( Maken påstår att han fick frist en natt till - jag förstår inte vad han menar!)

Storkillen spelade match - förlust = trist, men nu har vi lov några dagar ! ( eller mellanK skulle friåka idag men inga matcher i a f )

Jag/vi har letat vallalådan som vi hade i fjol senast och ingen har hittat den = vallagrejer för flera hundra var borta, vi har letat och surrat och svurit. Jag har frågat maken om alla de vanliga platserna där han brukar lägga den - till slut föreslog någon att den kanske var i svärfars källare ?! Men icket.
Igår stog jag och höll i vallor på en affär -  men snålheten slog till - vi ska ju ha en hel låda nånstans ?!
I morse tänkte jag att nu går jag igenom allt från golv till tak. Annars skulle jag vara tvungen att införskaffa nytt.
Jag började i källaren - tomt.
Ute på bron-tomt.
Ner och in i garaget - DÄR på en HYLLA PRECIS där den ska vara - där maken letat och sagt att den finns inte !!!
Grrrr men nu ska J lära mig lite grann så jag kanske klarar mig under julhelgen.
( gruvade mig för att gå igenom militärförrådet - det kunde tagit tid !!!)

Nu blir det att jobba en stund innan mamsen ska lösas ut från bussen och shoppningen ska tas vid ! 
Jag tycker återigen att det saknas en dag ??? Den har försvunnit från mitt schema - jag har för mycket saker kvar på min att-göra-lista!!! 
Tur det blir jul ändå !!! 


Kommentarer
Postat av: sanna

God Jul till dig å de dina...kramar från mig å de mina...:-)

2009-12-23 @ 11:07:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0