IKEAskyltar och stoppljus !

Vi har tydligen lite få hundar på jaktklubben när det börjar vankas älgjakt, nu brukar det kunna lösa sig ändå när man väl är där.
Maken är tillfrågad om han kan komma och jaga på den klubben i början av veckan men han är ju med på två ställen så han måste försöka klona sig ...
Han föreslog att jag skulle ta en av hundarna och gå ut  som hundförare...
Jag försökte tala om att jag är för dålig på att hitta ute i skogen att jag gärna går ut själv men nån hundförare på älgjakten är jag inte... Jag hittar bäst i stadsplanerat område- det är my cup of tea...

Maken lovade då att sätta upp lite IKEAskyltar och rödljus så skulle jag säkert hitta även i skogen...

Jo jo !

Jag skulle också behöva klona mig, första älgjaktsveckan har jag tre barn som ska till skolan , nån ska vara lite ledig, nån ska till Laisok och samma unge ska på tinget - tillsammans med sina föräldrar på onsdag , sen tillbaks till Laisok,
Det är två föräldramöten samma kväll - torsdag... det är nya rutiner med  beställningar, kassa och arbetsordning på jobbet ...
Jag säger att JAG har tre barn för den veckan brukar det vara min tur att ta barnen - Jo vi är gifta men maken är en äkta jaktidiot !? Jag älskar honom precis som han är, just för den han är och jag gillar också jakt - just därför tar jag gärna det stora ansvaret och låter maken var i älgskogen allt han vill, vi kommer ut när vi kan !

Skitjakt på er som är ute redan nu - fågeljägare bland annat !
Nu bär det av på boxing med storkillens hockeylag, hoppas vi får vara med ;-))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0