Glädje...

När jag skjutit upp för björnpasset , det är skoj att panga på pappälgar och lerduvor, ikväll blev det lite skott på björnen för det nya "björnpasset "
# fyra skott på 80 meter inom 40  sekunder alla inom träffområdet ( sidobild)
#fyra skott på 40 meter inom 40 sekunder alla inom träffområdet(sidobild)
# två skott på 20 meter inom FYRA sekunder - ingen träff krävs... (Framifrånbild)
Detta kan vara ett krav som Sveaskog eventuellt kommer att ställa för den som ska skjuta björn på deras marker !

Vad den sista punkten har för uppgiften vet jag inte ... är det bara för att lära sig repetera in nya skott snabbt ?? Ingen träff krävs ... men jag hade mina två precis där de skulle vara för en död björn
Men... jag vill inte träffa på nån björn i skogen för det , jag vill gärna se den - på tryggt avstånd ...

Sen värmde lilla K mitt modershjärta ( jägardelen ) när hon tydligt talade om att hon "längtar tills det blir älgjakt "
Hon som tydligt talade om förra året att hon " hatar ishockey och hatar älgjakt "
Men nu är hon lite större - hon hinner ändå ledsna innan hösten är över...
Hon fick skjuta lite ärtbössa ikväll med - skoj !

Sen hamnade jag på lite fotboll ! Trevligt - storuman vann !

Nu är det sen kväller !

Ibland är det otroligt hur lite det behövs för att en människa ska göra intryck- som lever kvar länge efteråt !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0