tisdag grå och dimmig

Jordens tjocka var det ute när vi skulle cykla t skolan lilla K och jag. Idag är det skoljoggen, alla klasser ska samlas och röra sig runt badsjön så många varv man vill - tror jag det är. De får hamburgare t lunch och har en härlig dag hoppas jag - bara nu dimman lättar !

Lilla K konstaterade-när vi cyklade -  att det var synd att folk omkring oss måste dö . Så vi pratade lite runt döden och begravningar, det är lite fascinerande hur barnen tänker, och lite märkligt att som femåring vara så rutinerad ( kan man kalla det så ) men det känns bra att hon förstår att man får vara ledsen.

Leden kan man vara av olika anledningar och det är inte alltid man vill/kan visa det -
Idag är jag både ledsen , fundersam, irriterad , halvsur - coh väldigt glad !
M A O blandade känslor - men mest glad ! Och det av många anledningar jag ids inte räkna upp- det andra  asch det löser sig .. En del kan jag inte råda över

en sak är det här - Hon  hmm säger jag bara????

nästa sak är det här ???  Vad händer ???

Sen det här

Jag kan inte förstå att man kan hamna i den här sitsen men det kan man . Jag vet jag ha läst böckerna/artiklarna  och kan väl - delvis- förstå  men som jag sa då , jag kan inte förstå männen som manipulerar, skrämmer, hotar och förgör, att de kan tycka sig uppträda normalt , att de inte ser det "sjuka" i sitt beteende. att de förstör barnens och sina kvinnors liv och försvara sig med att man ser till sitt eget bästa ...
Det är svårt att förstå sig på psyket och att man kan bli så svag, det som är punkten i de här historierna är - att det egentligen är mannen som är den svage och kvinnan den starka !



Kommentarer
Postat av: Ida

Du är utmanad! =) Kolla min blogg :-)

2008-09-16 @ 13:39:13
URL: http://bluemist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0