saknad

Döden betyder ingenting,


jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.


Jag är jag och du är du.


Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.


Nämn mig vid mitt vanliga namn, familjära namn
.

Tala till mig på samma sätt, som du alltid brukade.


Ändra inte tonfall.


Håll sorgen borta från din röst.


Skratta tillsammans med mig,

som vi alltid brukade skratta åt vardagens små ting.

Var med mig.


Bed för mig.


Låt mitt namn fortsätta att vara en del av din vardag.


Livet betyder detsamma, ingenting har skett som förändrar det.


Livet måste gå vidare, därför att det måste gå vidare.


Döden är ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår gemenskap.


Varför skulle du sluta tänka på mig,


bara för att du inte längre kan se mig.


Jag väntar på dig en kort stund, alldeles i närheten.


Allt är bra.

Ett brinnande ljus


Kommentarer
Postat av: ÅM

Vilken fin dikt. Hoppas att man kan tänka så då dagen kommer då ens nära somnar in.

2008-09-20 @ 16:03:41
URL: http://ronnvik.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0