Jodu ...

Monika det är dans på MB i Lycksele fortfarande, precis som när vi var unga  ,  vi var ditbjudna men hade ju som ingen barnvakt ...
Det skulle vara nån rockkväll för "folk i vår ålder !" ( vad betyder det ;-))
Och det var ju inte därför vi befann  oss i Lycksele hela helgen det var ju för att heja fram hockeylaget, killarna och tjejen som klivit på is f 2 veckor sen efter sommaruppehåll och spelade 6 matcher under helgen mot andra duktiga lag, "vårt " lag kämpade som tokar och förbättrade spelet för varje match de hade ljusglimtar - fantastiska såna - och dalar, djupa dalar , men de spelade och kämpade... det blev inte nån vinst - jag skyller på hejarklacken , vi var för otydliga , inte samspelta för fem öre - lät som en samling skrockande hönor ( vi som överhuvudtaget lät )  ....
Det var synd om laget .... Men ta de som en träning Inget annat !

Åh vad det är roligt med hockey !!!! Jätteroligt !!! Och vi har det bra här i Storuman med vår "lada"och vår klubb  !!! Vi skulle bara få dra igång den redan efter hockeyskolans slut !
Men trevligt är det !!! Bra ledare, föräkdrar och bra ungar !!!

Annars då !?

Blåsigt idag Nanting ! Men vi var inte ute nåt på marknaden utan vi åkte hem efter hockeyn , sen for lilla K och jag på ridlekis!
Trots att det inte blev nån ridning som för övrigt inte är meningen egentligen så var lilla K överlycklig ! Hon bara går omkring och skrattar HELA tiden ! Precis hela tiden ! Och OJ vad hon har lärt sig saker - och jag med !
Det är roligt det med ... Att se sina barn lyckliga ... i det de gör ... storkillen var inte så lycklig idag då ... men jag hoppas på nåt vis att de kan ladda om batterierna mentalt - det tror jag för de är duktiga !!!

Nu har maken kokat köttsoppa, han och killarna ser nån film , jag ska ner i duschen efter en spinning som inte alls var bra .. slut på .....

Ja ja ny dag i morgon , så blir det jobb, flyttning och matlagning ... lite hockey och barngympa !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0