Snö i luften





Den 17 september i fjol sa grannen att snön låg på backen första gången , den 3 oktober i år ...

Jag hittade den i morse , under skohyllan och som jag letat



Fina blommor av maken



Lilla K har bekymmer , när de sjunger på skolan så sitter hon m någon som bara sjunger och pratar om Bajs och sånt , så hon beklagar  sig att hon inte  hör de andra - väldigt förnärmad - hon vet att man minsann  inte bär sig åt så .
Ja men sa jag då , vad säger fröken ?
Nej inget och det som är , är att när jag hör honom sjunga om bajs , har jag bara de orden i öronen och då gör jag med det .....Svara lilla K
Vi skrattade gott ,men försökte naturligtvis peppa liten kärleksunge !

Liten kärleksunge som jag promenerade m till skolan i morse och det var så jobbigt för hennes små ben, de var så trötta ...
När vi kom på skolan så ville hon inte släppa iväg mig, hon vill bara vara med sin mamma.Det skär i mitt hjärta när jag ser henne på gården - liten rödklädd med svart liten stickad basker med fingrarna i munnen och tårarna i ögonen , när vi kramas är hon som en fiolsträng och anstränger sig för att inte gråta, men det är svårt och det spricker ofta och tårarna rullar ner för kinderna .... snoret rinner, och ögonen knips ihop till springor .....
Hur svårt är det då inte att hålla inne tårarna själv och peppa liten kärleksunge att leta upp en kamrat och leka med så hon glömmer oroliga mamman en stund ....
Man får svälja oron .... men det är svårt , och när jag inte vet varför det är så ....

Kommentarer
Postat av: Kicki

ÅÅÅÅÅ, vad hemskt. Jag kommer också att få det där problemet.. och har det nu på dagis också. Buhuuu...

2008-10-03 @ 13:06:23
URL: http://kixvix.blogg.se/
Postat av: ÅM

Usch vad jobbigt! Hoppas att det blir bättre snart.

2008-10-03 @ 15:18:32
URL: http://ronnvik.blogspot.com
Postat av: Maria

Ja, usch... det är inte lätt. Man skulle bara vilja stoppa in dem under jackan och kramas tills... tills, jag vet inte vad! Söta små barn.

Jag hoppas att det går bättre sedan :)

2008-10-03 @ 20:37:42
URL: http://maryamgus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0