well folks

nån tyckte jag skulle skriva nåt roligt, men jag vet inte om jag har nåt roligt att berätta???

Vi läste en tidning idag, jag och jobbarkompisen där stod en notis "Falukorven riskerar att bli utan skydd"
 Vad menar man då ?Skydd? På en falukorv ? Finns så stort ? Jag fattar ingenting men Jag gillar inte nya korvskinnet som är som tunn plast , är det det som menas , ska det inte vara nån plast alls ? Jag tycker man ska återgå till gamla sortens "korvskydd" som krullade ihop sig på pinnen när man grillar korven över öppen eld!
Sånt som man inte behövde trycka ihop korven , knöla den mot skärbrädan ( i vår familj är vassa knivar en lyx som vi inte unnar oss, lite sport ska det vara att skära tomater och kött m en slö kniv) för att dela den i skivor,det var mer lättskalat än vad nya "skyddet " är ....

Nej nog dravlat, det var namnet FALU som riskerade att inte namnskyddas längre ...

Massor av roliga djurbilder på alla djur utom katter och hundar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0