Grrrr hmmmm

blev nyss stoppad av polisen ,
det sägs att du inte har rätt skattemärke, sa han - polisen....
Nämen - är jag förvånad ?! Va??? Det är tredje gången under åren som jag blir stoppad för det ....
Av princip så är det makens uppgift att byta ( anser jag ;-) men de brukar ligga framme ett bra tag innan han tar tag i det.
Det står inte överst på "att-göra-listan " för honom , ( Våra listor är inte riktigt synkade )
Så nu idag för tredje gången under åren som sagt var blev jag stoppad , de fick slå upp på registret f att kolla så det var som det skulle och ville veta om jag fått nåt nytt skattemärke, jag tror det svarade jag som såg brevet  m lappen framför mig på skrivbordet på kontoret ...
Det var grönt och jag fick åka !
Det fick jag inte första gången , då var det maken som körde , jag skulle m en buss, vi hade bråttom i vår nya bil ( vi hade haft den i ca 1 år och tre månader ) men vi hade missat besiktningen .. . Och jag höll på att missa bussen , men jag klev ut, diskuterade en stund m polisen och så fick maken komma in på stationen senare under dagen och betala böterna...
Jag hann med bussen med andan i halsen
Andra gången , hade jag kvittot i väskan , men blev så skärrad när polisen stoppade mig så jag måste ha verkat otroligt dum... Jag sa att jag trodde det låg hemma bland reklamen , så då fick jag hem och leta tyckte de ....

Nu har maken satt fast lappen !

Polisen berättade att han träffat min dotter- Gulp tänkte jag , vad har hon nu gjort ?! Polisen vid fem års ålder ?!
Hon hade presenterat sig som dotter till han som har macken ...
Jo hade polisen sagt - det går inte att missa att du hör till den familjen !!!
Lilla K som åkte skrana igår och råkade åka genom ett hål i ett staket som ingen visste fanns och rätt ut där en damm finns... Hon blev livrädd och fick hjälp tillbaks på rätt sida räcket ...
Hon kom inte ända ner till dammen som tur var ! Men nu åker de inte skrana där längre !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0