bäbis !!!

Har tillbringat dagen m LinjalenAnna och en massa mera människor, vi åkte vid 8 i morse och var i Lycksele vid 9 precis så vi hann få en macka och kaffe ( när vi kom på hur kaffetermosen funkar ) Sen fick vi några trevliga timmar med företagare och intresserade från hela västerbotten.
Föreläsningar, Soffi Propp, fika, lunch och prisutdelningar - Najs ! Sista föreläsaren / underhållaren var en störtskön kvinna vid namn  Åsa  Hon vill jag gärna se/ höra fler gånger !

Sen åkte vi på lite fast shopping (snabb ) men det blev lagomt lite ljus och en hjälm !

Så hände ju något spännande ; När vi kom ut på fika vid 10.30 ca  träffade vi bekanta, några kvinnor, en av dem hade en rejäl kula- som jag visste om sen tidigare, så jag sa ; Men är den här inte sprickfärdig ??? Vilken gosig Kula !
Ägarinnan log lite sådär "blivandemorlugnt " och sa; Nej då - den 2 december är tiden ute - det är en hel månad kvar ...
Av nån konstig anledning så klappade jag på magen och sa ; Nähä du , den här kommer inte att hålla så länge....
Sen gick vi in, satt i några timmar gick ner på lunch, satt vid samma bord och när vi kom upp efter ca 45 minuter så kom arbetskamraterna fram och sa ; Du - vattnet gick här nere, hon är på väg på BB ....
Så just nu sitter jag och håller tummarna för att mina barn ska få en liten välskapt fyrmening !
Vi är nämligen släkt ! Och att Storuman ska få en ny invånare !

Nu ska jag städa och skjutsa storkillen på träning !

Förresten, det blir snart Loppis, man ska få hyra bord inne i ridhuset, ställa ut sina prylar man vill sälja och tjäna en slant !
Bra tycker jag som lagt undan en massa saker som ska säljas, hoppas bara att dagen passar, jag har hört att det ska vara den 22 eller 23 November... Kommer m mer Info när jag vet !

over and out

Kommentarer
Postat av: Linda

Du kanske är Storumans nya barnmorska?! ;)

2008-11-06 @ 18:53:48
Postat av: Hon som nästan fick vara med.....

Tänk att jag nästan fick vara med på denna nya invånare!!! Adrenalinet steg väldigt på mig oxå :-)

2008-11-07 @ 08:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0