tuffare

Idag fick jag träffa en man , som jag gillar  , han är i ålder att kunna vara min pappa, en man som är tuff, hård i sin attityd alltid van att säga sin åsikt , bäddar inte in NÅT, på gränsen till ofin -Pessimistkonsulten nr 1 , MEN jag gillar honom (oftast;-) ! Han är väldigt sjuk och jag blev riktigt glad att se honom !
Det ni ! Men - han hade läst min blogg, han tyckte jag var för mesig, jag skulle inte vara så flat...
Men jag är sån , kan nog säga vad jag tycker men inte alltid här ...

Han ifrågasatte idag om Storuman var ett dött samhälle, det kunde minsann inte finnas nå´ folk här alls , för på sajten Alltomstoruman finns en flik med månadens Storumanbo.... sista Storumanbon man utsett var i Augusti - 07
Så nu var han lite Purk !

En gång skällde han ut en kund som jag hade , för att han inte begrep hur man skulle hitta till Folkets Hus från oss-
Det är annars väldigt enkelt ... vi brukar skratta åt det ibland och han kan fortfarande bli väldigt irriterad över hur dum den kunden var...

Ikväll har jag putsat färdigt alla fönster på nedervåningen , med lite hjälp av maken , bytt gardiner i köket  Nyinköpta!


Blev faktiskt riktigt bra ! Haft tegäster under tiden ...
Vännen ska ju utomlands på fredag- jag är avis
Mamma åkte utomlands idag och blir borta till midsommar- jag är avundsjuk

Nu är det Grey´s Anatomy

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0