Måndag

Inga svar än till mig på Inbjudan till återföreningen för alla födda under 70-talet, men det kommer väl ... planering kallas det !
Dagen har förflutit väl efter omständigheterna !

* Tre intresserade av jobb har jag träffat... och trevliga intressenter allihopa , så det här ska förhoppningsvis lösa sig i
   sinom tid ....
* Våran jobbarkompis var in och såg rätt pigg ut ! Skönt !
* En duktig pryo har vi !
* Ett samtal m en rektor som gav lite näring åt sånt vi tänkt på , så det löser sig också, känns det som just nu !
* En bil som gick genom besiktningen , fast den läcker kylarvätska så det skulle den andra verkstaden åtgärda, de 
   som repade vid krocken ...
* En pizza till middagen som blev rätt okej fast jag försöker hinna så mycket annat under tiden jag lagar mat...
* En son som fått börja sommarträningen på hockeyn - cykling var det - han är jättenöjd ! Tycker att det är skönt att få
   börja  träna igen , han är nog en sån som tränar bäst i sällskap m andra !
* En stund på gymet , solning och lite konditionsträning ...
* Skol och föräldraråd - ett trevligt sådant med mycket bra diskussioner

Där diskuterades bl a varför det är så få föräldrar som dyker upp på föräldramöten ???
Barnen är ju vårt ansvar även i skolan och tillsammans med personal så bör vi ju finnas till för barnen och vara delaktiga även i deras skolvärld , varför är det då så svårt att engagera sig och gå på ett föräldramöte?
Där man som regel får ta del av i alla fall en LITEN del av mitt barns vardag ?

Jag tycker personligen att skolan ibland verkar som en egen värld (en skyddad verkstad ) där jag har liten och ingen insyn i hur deras värld ser ut ???

Jag skyller inte på någon, utan så har det varit och en liten del kan jag ta på mig själv, jag menar, jag vet inte hur eleverna låter mot varandra , jag hör att lärare och skolpersonal pratar om att eleverna har ett fasligt ovårdat språk mot varandra att man har en attityd och ett sätt som klart visar att man inte har respekt för andra människor och deras saker
Inte alla förstås och inte alltid , men det förekommer i ganska stor utsträckning och ganska långt ner i åldrarna   ...

Och kanske är det så att vi måste börja se till oss själva , hur låter vi mot varandra , mot barnen mot andra människor när de inte hör på....Vilka ord använder vi ???

Vad är det som dessutom gör att det allt som oftast är mammor som går på dessa möten , att pappor är sällsynta ???
(Där tog jag åt mig eftersom Maken sällan är med det ska vi försöka bättra på )Är man som förälder "rädd" för bli utsedd till någon sorts ansvarsperson typ klassförälder eller till skol & föräldraråd?

Så rektorn hälsar  - gå på föräldramötena- det gäller ditt barn!

Så efter min litania avslutar jag med lilla kärleken

Hon skulle få hälsa på en kompis, (hennes frökens dotter,)  så hon ringde dit . Satt i sängen där pappa ligger och vilar efter middagen (han gör ofta det efter maten , det blir långa dagar annars) Pappa som ligger och halvblundar hör hur dottern säger i telefonen " Hej det är A*** , kan jag få komma och leka med  **** ? Kan ni komma och hämta mig då för pappa är så trött och ligger och vilar ??? "
Pappan ryckte till sig telefonen och tog över samtalet ...

Västkustara- jag är lite avundsjuk!!!

Kommentarer
Postat av: LinjalenAnna

Hmmm....ang föräldramöten. Det låter samma år efter år. Föräldrarna bryr sig för lite, barnen har ovårdat språk o s v. Dina öron lär storkna om några år...

2008-05-13 @ 08:00:08
URL: http://www.linjalen.com/annasblogg
Postat av: Stannapanna

Jooo fast nu har jag ju varit på föräldramöten med tre och fem stycken föräldrar av 15 barn , kan ju förstå lärarna då om det känns lite hopplöst ibland

2008-05-13 @ 08:36:33
URL: http://ludvigssons.blogg.se/
Postat av: anna

Hahahaha jag tror alma har fått abbes humor..=)

jag saknar er!!

2008-05-13 @ 09:23:02
URL: http://norrlandsanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0