maj maj måne

Första maj och I W får äta godis igen... duktigt gjort att inte äta nåt snask på en hel månad... Inga kakor, ingen glass, inget godis, bara popcorn och frukt att snaska på ... Bra jobbat ! Jag fuskar ju i alla fall med både glass och kakor ...

Solen bröt fram en stund idag på förmiddagen , jag fick sitta ute i solen mellan hängningen av blöt och ren tvätt -tvättberget minskar , kilimanjaro i min tvättstuga kan snart se sig besegrat ....
Det värsta är att jag får köra bastun en stund nu och då för att få tvätten att torka, och det blir ju varmt i resten av huset , en solig dag som denna behövs det inte ... så tropiska värmebölja i mitt hus måtte den ge vika snart ...
Eller så är det förkylningen i min kropp som börjar kräla fram och ge sig till känna mer och mer , att värmen kommer av en eventuell feberkänning- hoppas inte , måtte det bara vara en vanlig lättare snorperiod som snart ska gå över förkylningar i dessa tider brukar ha svårt att släppa  ...

Måste bara fundera lite på
* att vi på majbrasan i går flera gånger sa till våra barn att " Ni får inte stå på vägkanten , det är en stor väg en 90 väg så ni kan bli påkörda"  Bara en stund senare står det fullt med vuxna människor precis där vi skickat bort våra barn från.... Men men det är deras liv och förhoppningsvis är det så att man inte tänker sig för...

* att mitt i alltihopa så är det bara att inse att det går inte att lita på nån !!!! Jag trodde inte att det var så , nu vet jag ju inte om det är nån runt mig som dragit slutsatser av mina ord och uttryck ( eller rättare sagt vad jag INTE sagt ) eller om det är nån annastans det kommer ifrån , men det är nog så  Lita inte på nån , tro inte på nåt rykte, skaffa dig en egen uppfattning och fundera noga innan man säger något till nån ... men det är ju skitsvårt ....jag gör fel så otroligt många gånger men kanske man lär sig ju äldre man blir ...
Asch nu blev det gallimatias ,

Nu ska jag på macken och jobba lite , städa bilen , få undan lite papper innan jag ska gå hem och se på tv ...

Kommentarer
Postat av: Linda

Men konserverad frukt och grädde... är inte det lite sötsliskgodisaktigt?

2008-05-01 @ 18:29:48
URL: http://linda1979.blogg.se
Postat av: StAnnapanna

Vaaa ? vadå ??? Grädde är väl kanske det men inte frukten tycker jag ....Eller ????
Du var ju duktig du med ! ;-)

2008-05-01 @ 18:36:39
URL: http://ludvigssons.blogg.se
Postat av: Linda

Duktig pojke! ;)

Jag menar bara att hon åt det där slisket innan den nittonde... men what da fuck! =)

2008-05-01 @ 18:40:25
URL: http://linda1979.blogg.se
Postat av: Hera

En till fundering/konstaterande. Folk som tittar säger alltid
- Tänk om man kunde ta reda på värmen
- Undrar hur många kilowatt det där motsvarar
öhhh

2008-05-01 @ 19:52:57
URL: http://hera.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0