Det är skönt att det är över

så lämna mig i fred.... trallallal la la !

Jodå jag gillar Storumandagarna, men vi har VERKLIGEN haft det hektiskt några dagar/veckor nu så jag är så nöjd att det är över.....Har haft en rolig helg
Fredag ; Jobbade på förmiddagen och strosade på marknaden på eftermiddagen , eller , parkerade mig vid karusellerna och surrade med folk medans lilla K rusade mellan karusellerna och åkte runt runt runt... jag blir yr i skallen bara av att titta på , i alla fall , handlade på ICA, fick mig ett gott skratt... nån som gjorde bort sig i mitt tycke.....
Dressade om för grillmiddag , hamnade efter tipspromenad på skidstugan med en riktigt rolig fest med roliga och trevliga människor !!! Jättekul Tack, tog det lugnt och åkte hem till barnen vid 12snåret

Lördag ; Drog iväg till MArknadsmilen och tittade på när mina TRE ungar sprang , duktiga var de , storkillen gjorde en kanoninsats med sitt gips och kroppen full med penicillin så blev han i alla fall fyra! Mellankillen var också han jätteduktig och så lilla K då om ni nu minns alla hennes insatser i tävlingssammanhang så gick det LITE bättre  nu hon sprang i alla fall 350 av 800 meter INNAN hon började skrika och tjura, jag tvingar henne INTE utan hon vill , stor i truten och kaxig innan men tävlingsnerverna håller inte.... hon kom i mål fast jag försökte övertala henne att bryta ..... men tjurigt värre var det .... I alla fall så vann hon och storkillen varsin hundring på utlottning! Sen strosade vi på marknaden innan vi åkte hem och hade grillmiddag m Mejan och en annan goding vän .... vi drog iväg på lite olika förfester med en del incidenter , crunchade blommor,goda jordgubbar, surr ,snack,skratt  och andra (o)trevligheter.....
Men som alltid så slutar hjärnan funka nära spriten sjunker in i skallen ..... det blir förmycket dricka , men trevligt hade jag- dock frös jag som en hund när jag cyklade hem

Söndag; sov LÄNGE , innan vi drog ut på marknaden för att åka upp sista karusellbiljetterna ... äta lite langos titta på folk och bara njuta .... Våra gamla arbetskamrater utmärkte sig och blev årets Storumanbo och årets företagare Jätteroligt Grattis !!! Efter middagendrog vi iväg till centrum och skulle genom SIK hjälpa till att städa ... och jag säger då det - vilken skit det blir .... alla som röker , skiter väl i om ni förstör era lungor men kasta då fimparna i nån skräpkorg..... Hurvas vad skräp överallt !
EB med föräldrar kom ut m lastbil så lilla K fick följa med dem hem Tack Tack Tack !!!! Det blir ju så tråkigt att städa och strutta  ivägen för alla Så där blev det kaffe efteråt !
När vi till slut landade i soffan så blev det faktistk lite film och några skedar Ben & Jerry´s ! Mums ! ( Säljer vi på macken, flera olika smaker )

I morgon är det jobb igen .... !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0