Oh baby baby

Let´s Dance med Danny alla flickors drömkille ?
Ja dansar gör han då i alla fall eller svassar som vännen A säger!

Ikväll har vi skrattat och gett storkillen raggningsrepliker , vet inte om de är så rumsrena att vi lämnar ut dem här men "Tjo Tjim och tjena ska jag killa dig på bena " Var väl den mest rumsrena. Ha ha  undrar om han får nåt napp ....

Visste ni som bor här i närheten av min "hydda", att det lokala fiket Aktiviteten , som innan årsskiftet hade öppet kvällstid till 22 (tror jag )tillsammans med Fritidsgården (som är i källaren där det finns bowling, pingis, datorer, biljard,spel m.m) nuförtiden bara har öppet till kl 17 vardagar förutom tisdagar och torsdagar då de har öppet ända till kl 19!
De har dessutom stängt alla söndagar.

Har förstått på personalen på Fritidsgården att det är ca 70 ungar nere hos dem på kvällarna att ungarna  är oroliga och springer ut och in, att de sitter utanför på parkbänken ( än så länge )
Tänk att hålla ordning på 70 ungar och försöka hjälpa dem att hitta på något meningsfullt på sin fritid, att kunna hitta på aktiviteter och styra upp desamma ...
Det här beror ju nu på att Kommunen har sparbeting och väljer att dra in på bidraget som gjorde så att Fiket kunde hålla öppet kvällstid ...
( Eftersom det inte är så hög omsättning kvällstid så att det lönar sig ekonomiskt för den enskilda företagaren )
Det har ju även som följd att vi som är vana att kunna lägga styrelsemöten, klassmöten och träffar på fiket nu måste hitta andra alternativ och det är inte det som jag tycker är det tråkiga utan jag undrar var politikerna har tänkt att ungdomarna ska ta vägen ???

Det känns som tidsfråga innan det finns dem som tar sig ut på samhället och lever rövar och förstör, jag vill inte måla Fn på väggen men jag tror att det är lätt hänt , jag vet att det varit Röj och vandalisering under hösten och veckan som gått stals ett dyrt arbetsredskap på en arbetsplats alldeles i närheten av Fritidgården.
Det är lite tokigt att man drar in på någor som är viktigt och inte erbjuder ett alternativ, att man inte tänker på att det i det långa loppet kan vara billigare att "bidra" till en öppen Aktivitet än att bekosta buset/vandaliseringen .

Vi bor där vi bor och det finns aktiviteter men kanske inte aktiviteter som passar alla, därför behövs även något ställe där man kan hänga ... Tror det är viktigt - en Mötesplats.
Vad tycker ni ?
Finns det behov/ önskemål om att kommunen ändrar sitt beslut ?
Eller finns det något alternativ till ungdomarna ?

 Åter till Let´s Dance !

Kommentarer
Postat av: Linda

Ha ha, det verkar inte som att du behöver den! =) Man kan inte använda den till nått av det. Man kan bara stansa ut bokstäver och figurer till scrapbooking! =)

2008-01-11 @ 23:48:55
URL: http://linda1979.blogg.se
Postat av: Anna

nej det visste jag inte men jag håller med dig. Tror att det är lätt hänt att det blir mn massa bus och det tror ju polisen också enligt vad jag hört. Trist!!

2008-01-12 @ 22:00:23
URL: http://annaslya.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0