Ett Gigantiskt Grattis

    
 Till Min favoritmoster och morbror!

Vigdes i all hemlighet den 22 december med sina barn och barnbarn på plats ...

(MEN JAG FICK INTE VARA MED Huuuuuuu)

Skämt åsido de( moster)  har pratat om bröllop sen jag var liten och jag blev då lovad att få vara brudnäbb- jag har sen väntat och väntat , men inte förrän nu blev det bröllop...
Vi önskar dem lycka i alla deras dagar !!!

låt det vara rymd i er samhörighet och låt himmelens vindar dansa mellan er.

Älska varandra, men gör icke kärleken till en boja.
Låt den hellre vara ett rörligt hav mellan era själars stränder.

Fyll varandras bägare, men drick inte ur samma bägare.

Giv varandra av ert bröd, men ät icke av samma stycke bröd.

Sjung och dansa tillsammans och var glada, men låt var och en av er vara ensam, liksom strängarna på en luta är ensamma fastän de vibrerar av samma musik.

Giv era hjärtan, men icke i varandras förvar,
ty endast Livets hand kan rymma era hjärtan.

Stå vid varandras sida, dock inte alltför nära,
ty templets pelare står åtskilda, och eken och cypressen växer inte i varandras skugga.


Ur: Profeten av Gibran Khalil Gibran
 


 

Kommentarer
Postat av: Anna

ni är så välkomna hit så får ni se kläderna live innan ni bestämmer er =)

2008-01-03 @ 12:57:54
URL: http://annaslya.blogg.se
Postat av: Hera

Det var inte illa! Grattis från mig med!

2008-01-03 @ 15:03:39
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: helen

Hej Anna Vilken fin dikt, den har jag printat ut.
Anna Vi tänkte så här, du har nog redan växt ur brudnäbbsklänningen så vi gjorde det enkelt för dig .Skämt åsido det var en mycket trevlig dag,där vi ej berättade något förrän vi var på rådhuset. Det var ju också roligt att vi alla var samlade ,med tanke på norrköpingsborna .Helen

2008-01-08 @ 13:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0