Error

Snart brakar min arbetsdator i hop på jobbet .... måste ta mig i kragen och köpa en ny...
Det är ju otroligt vad beroende man är av en fungerande dator !
Jag är så tacksam för IT4U som kommer och hjälper mig när det är Error i min dator ... ibland kan felet sitta i mitt huvud också men .... Hjälp får jag ändå av IT4U ;-))

Det brukar ju fungera att slå på saker och ting , ge dem en rejäl känga så ruskar de lite på sig och vaknar till  liv igen men det är kanske inte nåt jag skulle göra med datorn , nej jag pratar med den och klappar den lite på huvudet och ger den lite whisky och en varm filt  när den är lite trög... hoppas det hjälper ...

Tidigare i januari så gav skrivaren på Statoildatorn upp, ringde då på helpdesk och skulle göra en felanmälan, teknikern där vill veta vad som är fel
- den hakar upp sig och står och surrar , sa jag
Teknikern gav mig massa råd och tips och vi provade via telefon att fixa till felet , till slut säger han
- Ja nu är det bara en sak kvar att göra , och, pustar han lite i telefon , det här är inget jag brukar rekommendera kunderna att göra , så, (pust) gör det inte annars...Men lyft datorn ca 20 cm högt i bakkant och så släpper du den mot bordet ... Hårt ska det vara ...

Jag trodde han skojade men det visade sig att det var ett sista räddningsförsök...
Det kom en tekniker och bytte ut skrivaren nästa dag ...



Kommentarer
Postat av: Maria

Jag tror att en ordentlig smäll hjälper bättre än att fylla ner den stackars datorn med whiskey...

2008-01-28 @ 12:17:12
URL: http://mejan.blogg.se
Postat av: Rebecca

det är läskigt när han viskar i örat. Första gången jag hörde så trodde jag verklgein att det satt någon bredvid mig och spelade gitarr. läskigt =)

2008-01-28 @ 16:59:12
URL: http://mortzell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0