**************

Kalabaliken i Bender .... Eller ?
Storm i ett vattenglas ? Eller ?
Liten tuva stjälper ofta stort lass - Är det så ?
Det finns 40 sorters galenskap, men bara en sorts sunt förnuft.               Hmm say´s who ?
Sanningen är en sällsynt rätt. Kommer den på bordet kan ingen smälta den                      - Jaha ???

Ja vad ska man säga ...
Inte mycket för jag har inte med saken att göra egentligen
Men är det så att livet är orättvist ???
Går det aldrig att göra 100% rättvist ???

Orättvisan råder aldrig för alltid... (Ordspråk)

Är det som är rättvist alltid det rätta ???

"Livet är inte rättvist, vänj dig". (Ordspråk)

Men ska man sträva efter att det ska vara rättvist ?
Och vad är det då som är rättvist ???
Vem bestämmer det ?
Lika många ? Lika ofta? Likadana ? Samma Sort ? Alltid tillsammans ? Aldrig något eget ?
Är rättvisa alltid det bästa ??? Har man alltid förtjänat "rättvisa" ? Måste man förtjäna något så enkelt som rättvisa ?
 Är rättvisa enkelt ?!
Ghhhaaaa

Jaaa vad ska jag säga / Tycka som tur är behöver jag inte tycka nåt i den här frågan !
Jag har en åsikt men den behåller jag för mig själv tillsvidare ...

Sen Å andra sidan kan jag tycka en hel del ... hoppas bara då att det hamnar i rätt sällskap där det ska hamna ... och att man då vill ha min åsikt ... För det är inte alltid man vill det ... Men då bör man kunna ta det oxå, både jag och vederbörande ... Bara jag får veta om min åsikt är önskvärd ...

God natt SOV SÅ Jkl gott  efter denna hjärngympa ;-))

Ha ha ha

Kommentarer
Postat av: Hera

Nu pös det i ångkokaren! Men det är skönt att få ur sig saker...men jag fattar inte så mycket :-) he he

Exakt rättvisa finns dock inte...tror jag!

2008-01-02 @ 22:33:15
URL: http://hera.blogg.se
Postat av: Stannapanna

Nej jag tror inte det heller och jag är lite inne på att inte vara så förbaskat rättvis med mina barn jämt eftersom livet är orättvist i sig så att de lär sig det tidigt - Att man själv väljer hur man "tar" en orättvisa Men jag är inte så irriterad ;-) mest fundersam !!!

2008-01-03 @ 08:11:36
URL: http://ludvigssons.blogg.se
Postat av: Johanna

Ja hjälp, vilken hjärngympa jag fick med att läsa denna blogg Anna!
Nä allt är inte rättvist här i världen, det bara är så liksom.

2008-01-03 @ 14:51:01
Postat av: KelleyDunlap33

To reach A+, some students must determine if they want to perform the <a href="http://www.exclusivepapers.com/custom-essay-order.php">custom essay order</a> or <a href="http://www.exclusivepapers.com/buy-a-paper.php">buy a paper</a> of superb upper-class.

2012-01-24 @ 08:19:25
URL: http://www.exclusivepapers.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0