Ingen vinst på lotteriet i kväll -

den lyckliga vinnaren satt i umstan ett telefonsamtal bort och drog hem storvinsten ...
Nästa vinlotteri blir förmodligen den 16 Mars dagen efter 40-årsfesten då fikar vi här hemma och lottar ut
påskvin(st)e(n)...

Lilla kärleken var på bokrea, en roliga historierbok till mellanbrorsan , en hockeybok till storebrorsan och en rolig pinocciobok med pussel på varje uppslag till sig själv...
Det var bara det att alla bitar låg på golvet i köket när kärleken låg i sängen och sussade så mamma fick pussla
lite - tur jag inte druckit nåt vin då ...
  

Mamma pysslar i regel med annat i köket - nya tavellister    det här fönstret ska bytas och då även listerna, övre tavlan är ett recept som min mormor skrev till mig när jag var ca 5 år ...


        Nya kuddar i kökssoffan som jag hoppas förvandlas till en vit soffa någon natt ...

Över kökssoffan skulle jag vilja ha väggord, kan bara inte bestämma vad och hur det ska se ut... men det kommer väl...

                                                   
         Och så hemlighuset då .....


       Grönt är skönt              

att sitta och drömma sig bort i när man ska ******

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0