håhå ja ja

Jag vet att jag definitivt aldrig kommer att bli någon super-design-trendig-inredningsexpert som fixar och donar och gör saker själv , som kommer med fräscha ideer och stylar i varenda vrå
Jag är inte tillräckligt noggrann och tålmodig, jag fuskar ofta när jag ska göra nåt, lämnar det halvgjort och tänker ASCH det är ändå ingen som kollar så noga... Och ofta så är det väl så ...  men man skulle önska lite mer lugn och tålamod i det jag gör - jag jobbar på det ...
Jag har mina "fixar"perioder och då gäller det att passa på för när de går över .... ja då kan det ta några år innan jag hittar igen dem
Men när nu några av mina vänner är i och har varit i flyttartagen så blir man ju inspirerad att göra nåt nytt ...
De får fint och fräscht , rensar och röjer, kastar och återanvänder, det smittar av sig ...

... jag tänkte visa lite vad som hänt senaste dagarna , mellan hockey, jobb, dagis, skola, hämtning, skjutsning och annat  vardagligt ...


   rensade som sagt lite i mina skåp och lådor, ( det är flera skåp kvar men jag har börjat )

så att jag slipper den här öran ovanför köksbänken  !            lite lugnare för ögat och själen  

Jag målade om våra köksluckor för tre år sen och skulle då ,även måla i de öppna skåpen     ( vårt kök är från huset byggdes 1947 tror jag det var , så vi skulle behöva göra det lite mer praktiskt ) men orken och lusten att förändra då tog slut så sen dess har  skåpen varit en salig blandning av rött mintgrönt och vitt ...)
 
Men inte nu                 slutligen så har mina kökspallar fått sig en ansiktslyftning


Före                                     Efter          

Nu måste jag ta mig i kragen och sätta upp en köksklocka, men det tar emot att sätta upp nåt på de fina vita väggarna....


Kommentarer
Postat av: Maria

Gu så duktig du har varit vännen =) Jag har sån lust... med ALLA rum just nu... även sånna som redan fått sig en omgång... Måste hejda mig lite, annars blir det nog semester i Söli ändå...

2008-02-08 @ 08:42:05
URL: http://mejan.blogg.se
Postat av: Linda

Ooo, skön skillnad när rasslet förvandlades till fina koppar (på krokarna) =)

2008-02-08 @ 23:47:32
URL: http://www.linda1979.blogg.se
Postat av: Stannapanna

Ja men visst ... DU boken är ju kanon, jag skulle vilja vara tjänstledig och bara - RRRRRRRRRRRöja nu !!! Vad hemskt vad man samlar på sig ...

2008-02-09 @ 11:50:46
URL: http://ludvigssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0