Åh vad jag njuter !

Framför den varma elden i kaminen i mitt VITA kök !
image215

Nu är det bara 13 g kallt !

Shoppade lite nödvändigheter, som VITA ramar, VITA panelgardiner, VITA dukar, VITA ... Nej nu var det inget mera vitt tror jag ...

Jag är lite såld på vitt just nu ... MIna barn tycker att det är lite tomt ... men det kommer upp saker så småningom

Mellankillens undersökning gick bra, godaste vännen fr Stensele följde med så vi shoppade lite och käkade god pizza på Golden Bar och hann surra låååååång stund i bilen !

Imorgon är det fettisdag ! MUMS !

En fråga/ fundering .... varför är det så konstigt om en tjej och en kille är kompisar , jättebra kompisar, skrattar och pratar, skojar och är allvarliga tillsammans utan att vara ihop ??? Har man ett förhållande och samtidigt en "bästa vän " av motsatt kön så blir det snack om "otrohet " och det är inte riktigt tillåtet utan folk tittar snett, tisslar och tasslar!? Kanske inte alltid men ofta .Eller har jag fel ???

Kommentarer
Postat av: Fia

Jadu....Ligger nått i den du...
Känns som jag är lite utsatt för just detta....=)

2008-02-04 @ 21:49:44
Postat av: Linda

Döless på alla som snackar skit. De har helt klart inte läst Rensa i röran av Karen Kingston! ;) Jag vill också göra vitt vitt vitt! Gu va snabba ni var! Simsalabin så var det klart! =)

2008-02-04 @ 21:55:58
URL: http://www.linda1979.blogg.se
Postat av: Emma Persson

Ja, det är nog både och det där. Jag har alltid sagt att jag ska vara hemma med mina barn tills de börjar skolan. Men nu när jag läser till förskollärare så har jag börjat inse mer och mer att barnen behöver förskolevana och socialkompetens. jag kan nog säga att jag ALDRIG skulle göra som denna tjej som pluggar på heltid och direkt (nu 4v.) efter förlossningen.

2008-02-04 @ 23:40:21
URL: http://peersson.blogg.se
Postat av: Hera

Jag tycker att så länge man inte tisslar och tasslar själv, om att man har en kompis av motsatt kön...så är det inga problem alls! Precis som i mycket annat så ska ju inte kön spela någon roll i dagens samhälle. Det är tråkigt att folk är så trångsynta ibland...Däremot om M inte skulle vara öppen och ärlig om vilka kamrater han har (oavsett vilket kön de har) så skulle jag tycka han var jättekonstig...och bli misstänksam!

:-)

2008-02-05 @ 11:08:28
URL: http://www.hera.blogg.se
Postat av: StAnnapanna

Fia:
Det är inte du jag tänker på men känner du dig träffad så...Det blir så tråkigt ibland av sånt här !
Linda : Jo jag är också less på skitsnack ... men det kommer väl alltid att finnas , jag kan ju försöka att inte delta bara ... ;-))Jo vi var snabba ägnade hela helgen nästan åt det här men nu är det gjort !Nu är det bara resten kvar
Emma : Ja i dag är det nog så att ju mer socialt kompetenta barnen är när de börjar skolan, ju lättare har de kanske att finna sig tillrätta , eftersom sverige ser ut som det gör idag Nu kanske inte förskolan är svaret för ALLA barn utan många kanske måste få mera tid i hemmamiljö.Plugga på heltid är ju tufft nog så att dessutom ha en liten bebis är desto mera göra , men prova går ju , jag tyckte att mitt upplägg var bra , det passade oss !
Hera;Jo visst är det så ! Men som sagt många (och även jag själv ibland kanske ) är trångsynta ... Bara man som du säger är öppen om vännerna så bör det inte vara problem !

2008-02-05 @ 12:25:57
URL: http://ludvigssons.blogg.se
Postat av: XX

Det är lätt att vara "fördomsfri" och storsint särskilt om ens andra hälft inte har/har haft en "bästa vän" av motsatt kön. Jag kan lova att det känns väldigt konstigt när "bästa vännerna" åker iväg ensamma...eller har förtroliga samtal där man inte passar in och inte har en aning vad de pratar om. Det suger! Även om det inte är fråga om otrohet. Att sen andra har en massa åsikter gör inte saken bättre. Vill man sätta stopp för vänskapen är man småaktig, försöker man acceptera anses man blåst och blåögd! Så om alla sköter sitt blir det nog bäst!!

2008-02-05 @ 20:07:05
Postat av: Stannapanna

Ja det var ju också en åsikt ! Kul med åsikter , tråkigt om det ska vara så som du säger, jag menar naturligtvis inte att man ska "ta skit " mera att om respektive partner accepterar och litar på "bästisarna" så ska det vara okej även i andra människors ögon, jag förstår om man kan bli sårad i en sån situation och har man en "bästis" av andra könet så måste man ju se till att partnern inte känner sig lurad/sviken/utanför utan att man verkligen visar att "Vi är vänner inget mer"...

2008-02-05 @ 20:43:07
URL: http://ludvigssons.blogg.se
Postat av: XX

Inte bara en åsikt...verklighet

2008-02-05 @ 21:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0