T G I Friday

Åh vad det känns som - hoppfullt...

Vi har målat dusch och tvättstuga i kväll så , kanske ni kan få se bilder snart på vår FÄRDIGA dusch/tvättstuga !!! Maken är nere nu och lägger sista handen vid andra varvet, tillsammans m storK.
Så vi kanske kan äta julbord nere i vårt f n finaste /nyaste rum ;-)) (som jag hotat de senaste dagarna - för det blir rätt bra om jag får säga det själv )
Blir ju lättsamt för den som ska diska sen, vi ställer allt under duschen och spolar av det !

Jag och de två yngre barnen har hunnit vara på hockey ikväll , tjejhockeycup som Storumans damer vann ! Jättekul , de gjorde rätt för segern ! Kämpade som bara den !
Och lilla K - jag säger bara det ...
Först hörde jag hur hon stortjöt , så jag fick leta rätt på henne... Då grät hon f att MellanK´s tjejkompis sa t en annan tjejkompis att Lilla K sagt " Du raggar inte på min brorsa - det ska du veta !"
Det tyckte hon inte om ...
Sen har hon ju tappat en tand, och tanden bredvid har varit jättelös i flera dagar , men hon har vägrat att reka ut den ..
Ikväll var jag en ELAK mamma, jag tog saken i egna händer och la lilla tjejen i knät, tvingade henne att gapa så att jag fick in fingrarna och så drog jag ut tanden ...
Den satt jättelöst , men ÅH VAD HON SKREK !!!!
Efter en stund gick det över och inatt hoppas vi att tandfen har vägarna förbi  "blink blink"

Nu ska jag skicka ungar i säng och lägga mig själv , det är några hårda dagar kvar innan det är julafton och soffdax!

Jag blev så glad i dag , när det kom in ett grannbarn och lyste som en sol, han hade fått sitt livs första betyg och var så glad- han visade upp alla VG och G  och bara log hela ungen - det värmde i hjärtat ! Han hade gjort ett bra jobb !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0