Söndageftermiddag

Oj vad det hinner hända mycket fast jag inte planerat NÅT !
Vaknade i går och tänkte , Wow vad skönt idag kan jag göra vad jag vill... inga planer alls ...

Men det blev Loppissväng ( dålig annonsering på bagageloppisen lite trist men ),Var mest lilla K som fyndade där, shoppingsväng,
laga-mat-sväng ( inför älgjakten är det bra att ha lite halvfärdig middagsmat i frysen , kan bli långa dagar ),
fika-hos-Ida-sväng,
räkfrossa-med-vänner-trevligt-surr-och-gott-vin-sväng ,
fara-till-Sandsele-på-dans-sväng,

Och mitt i allt det där så hann jag få prova min bössa, så min axel och min käke ömmar idag men den var bra , måste bara träna och lära mig mera samt anpassa den efter mig...
Det är ju jätteroligt att skjuta lerduva !

Måste få berätta när jag var på Radioaffären i går så skulle jag köpa öronsnäckor t jaktradioapparater, så jag stog och bläddrade och plockade i påsarna , så hör jag en röst på en liten kille som säger "Inte röra " jag fortsatte plocka , hade ju inga barn med mig in , utan han pratade väl med någon annan ...
INTE RÖRA sa han igen , och när jag vänder mig om så står Killen miniB där och stirrar mig i ögonen INTE RÖRA säger han igen , så jag sa men jag vill handla.....
Då tittade han lite skarpt på mig och skakade på huvudet ....
Han var för söt , hade nog hört det där några gånger gissar jag .....

Idag har jag rensat skafferiet - fattar inte vilka samlingar jag har där ibland, av de mest skilda slag , bearnaisesås från 2005... kornmjöl från 2003, mosiga kex, gammalt bröd, citronsaft som klumpat ihop sig på botten, en halv flaska  Glögg  jag fyllde en halv sopsäck ...nog för att jag springer på Loppis och auktioner och gillar gamla prylar men ......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0