Söndag 33

och nu närmar sig skolastart vilket jag tycker är fantastiskt skönt- struktur !

Har varit i Sörle... där vi nu har vår jaktkoja, städade ur och packade in , åt gomiddag lagad på Murikka, sen fick vi grillad röding, mums !
Främmande och trevligt surr framför elden medans några ur sällskapet bastade !

Jag bastade iNTE kröp ihop framför tv´n m lilla K och mysade , kände mig inte riktigt kry och det börjar kännas förkylt!
Bläää , jag har inte tid med förkylning nu !
Men det onda i halsen och skallen talar om för mig att det inte är jag som bestämmer !

Varma sköna dagar har det varit !  Ungarna gjorde eld i bastun idag och badade i bäcken för att sen få lite värme i en halvkall rökig bastu men de badade i alla fall !

Avbokade kvällens pass - känner mig inte i form för sån aktivitet just nu  "surt"

Jaktmöte kl 18

Kommentarer
Postat av: Isa

Okey nu gör du så här:

Köp färska ingefära och så en vitaminburk som innehåller mycket Zink. Kolla och jämför på apoteket.



Om du tycker om ingfära går det bar att ha till kött eller pasa. MYCKET så det bränner bra!

Riv ner ingefäran och käka lite vitamintabletter.



Tycker du inte om smaken så kan du hacka små bitar och sväja med vatten.



Kör en dunderkur med massor av vatten och ingefära och så xinktabletter några dagar så ska du se att bakterierana får det hårt och du kan slippa undan förkylningen!



=)



Lycka till!

2008-08-18 @ 13:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0