Mamma

sitter i Umeå hemma hos min mamms och slappar, stressen kryper under skinnet av allt vi ska hinna idag, göra beställningar, plocka ihop och packa, komma ihåg allt som ska med , ev. hinna köpa stövlar till storkillen.
Men just nu sitter vi hemma hos mor och slappar.

Kom hit igår efter en omväg t Umstan , vi drog t Sandsele på skördemarknad, massor med folk, mer än jag upplever att det är på danserna, vi köpte morötter, purjolök,sallad, tomater, gurka, lappkakun, glögg, röjsågklina, och lite till.
Åkte sen förbi Kusinen t Maken som bor i Sandsele och har tusen järn i elden ...
Trevlig stund - långt mellan gångerna man ses !

Kom till Umeå vid 16.30, mat serverades vi på Great Eastern Mums m china mat, ungarna åt också det så den kvinnliga servitören var lite imponerad att ingen ville ha frittar!
Sen blev det ett kort besök hos nn som inte är kry - alls.

Väl hemma hos mor hade hon lägenheten full m trevliga damer som åt middag och surrade !

Idag ska vi och säga hej på lassa igen - om orken finns för sjuklingen - vi får se - sen drar vi hemöver !

Jag vaknade upp på morgonen m ögon som hänger som påsar, mellankillen trodde jag gråtit, men jag åt nötter igår, kan vara det kanske ....Allergireaktion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0